بیمه درمان تکمیلی بدون داشتن بیمه پایه؟ آیا امکان پذیر است ؟

6 ماه پیش

بیمه درمان تکمیلی بدون داشتن بیمه پایه؟ آیا امکان پذیر است ؟

فهرست مطالب

امروزه ، هزینه‌های سرسام‌آور خدمات درمانی و پزشکی می‌تواند برای افرادی که هیچگونه بیمه‌ای ندارند یا صرفا بیمه پایه دارند، دغدغه‌ای مهم باشد. اکثرا کسانی که مشاغل آزاد دارند یا شاغل درشرکت هایی هستند که این خدمات را ارائه نمی دهند با این مشکلات روبه هستند.

برخی از شرکت‌های بیمه امکان خرید بیمه تکمیلی بدون داشتن بیمه پایه را برای افراد فراهم کرده‌اند. اما باید توجه داشت که در صورت نداشتن بیمه پایه، حق بیمه برای بیمه تکمیلی بیشتر است.میزان حق بیمه، بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه تا 18 درصد بیشتر است، این بیانگر این است که بدون بیمه پایه، شما باید هزینه بیشتری را بپردازید برای افرادی که به‌نوعی بیمه خویش‌فرما هستند و خودشان حق بیمه پرداخت می‌کنند، خرید بیمه تکمیلی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خدمات درمانی باشد.

بیمه تکمیلی، بدون بیمه پایه به چه صورت است؟

به طور کلی، بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه به صورت بیمه درمان تکمیلی انفرادی و بیمه درمان تکمیلی خانواده ارائه می‌شود.

بیمه تکمیلی انفرادی بدون بیمه پایه:

به افراد اجازه می‌دهد تا به صورت انفرادی بیمه تکمیلی رابرای خودتهیه کنند. این بیمه شامل تکمیل هزینه‌هایی مثل هزینه‌های دندانپزشکی، عینک، اپتومتریست، خدمات خدماتی بیمارستانی و دیگر موارد مشابه می‌شود.

بیمه تکمیلی خانواده بدون بیمه پایه:

به افراد اجازه می‌دهد تا برای خانواده‌ هایشان بیمه تکمیلی خریداری کنند و هزینه‌های خدمات درمانی و پزشکی آنها را پرداخت کنند. این شامل همسر و فرزندان می‌شود و هزینه‌های مختلفی مانند هزینه‌های بیمارستانی، داروخانه، خدمات دندانپزشکی و سایر هزینه‌های مرتبط را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 شرایط بیمه درمان تکمیلی بدون بیمه پایه برای شرکت ها چگونه می باشد؟

 شرایط بیمه درمان تکمیلی بدون بیمه پایه برای شرکت ها چگونه می باشد؟

خرید بیمه تکمیلی گروهی معمولاً برای شرکت‌ها و سازمان‌ها وابسته به داشتن بیمه پایه برای پرسنل است. این نوع بیمه تکمیلی می‌تواند از طریق صندوق‌های بازنشستگی، بیمه‌های اجتماعی یا سازمان‌های بیمه ارائه شود. خیلی از شرکت‌ها و سازمان‌ها از این نوع بیمه بهره می‌برند تا به پرسنل خود پوشش هزینه‌های درمانی و پزشکی دهند.به علاوه، برای خرید بیمه تکمیلی گروهی تعداد حداقلی از افراد بیمه شده (مانند ۵۰ نفر که اشاره کردید) وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود که کارگاه‌ها و شرکت‌های کوچک تر و شرکت‌های خانگی عموماً نتوانند از بیمه تکمیلی گروهی برای پرسنل خود استفاده کنند. بنابراین، فردی که تحت پوشش  بیمه پایه نباشد بهتر است از بیمه تکمیلی انفرادی استفاده کنند.

بهترین بیمه تکمیلی بدون نیاز به بیمه پایه  باید دارای چه شرایطی باشد؟!

در انتخاب بیمه تکمیلی بدون نیاز به بیمه پایه، باید به عوامل زیرتوجه کرد:

*سقف تعهدات بیمه تکمیلی انفرادی : دقت کنید که میزان تعهدات و پوشش های بیمه تکمیلی انفرادی که ارائه می‌دهند، کافی است یا خیر.

*مدت زمان دوره انتظار: بیمه پایه دوره انتظار ندارد. در برخی از طرح‌های بیمه تکمیلی انفرادی، دوره انتظار قبل از اینکه بتوانید از بعضی از پوشش‌ها مانند زایمان یا بستری در بیمارستان استفاده کنید، وجود دارد.

*توانگری مالی شرکت بیمه: از توان مالی و پشتوانه مالی شرکت بیمه اطمینان حاصل کنید. چراکه بتواند هزینه‌های درمانی را پرداخت کند.

*تعداد و تنوع مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه: بررسی کنید که آیا شرکت بیمه با تعداد و تنوع مناسبی از مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و پزشکان قرارداد دارد.

مقایسه بیمه تکمیلی بدون نیاز به بیمه پایه  درشرکت های مختلف بیمه ای!

مطلب پیشنهادی : مهر ما: طرح مشترک بیمه ما و بانک قرض الحسنه مهر

مقایسه بیمه تکمیلی بدون نیاز به بیمه پایه درشرکت های مختلف بیمه ای!

در زیر شرایط بیمه تکمیلی بدون نیاز به بیمه پایه در برخی شرکت‌های بیمه را بررسی می‌کنیم:

شرکت بیمه سامان

دراین طرح بیمه تکمیلی انفرادی سامان بدون نیاز به بیمه پایه، فرانشیز نیز وجود دارد. فرانشیز به مبلغی اشاره دارد که شما باید قبل از اینکه بیمه تکمیلی برای شما اعمال شود، خودتان هزینه‌هایی را پرداخت کنید. در این حالت، فرانشیز برای انواع طرح‌های بیمه تکمیلی انفرادی سامان ۱۰ درصد است. این بدان معنی است که قبل از دریافت هر گونه پرداختی از بیمه سامان، شما باید ۱۰ درصد هزینه را پرداخت کنید و مابقی مبلغ توسط بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شود.

جدول تعهدات بیمه تکمیلی انفرادی سامان به صورت زیر محاسبه می‌شود:

جدول تعهدات بیمه تکمیلی انفرادی سامان

شرایط دیگر خرید بیمه تکمیلی سامان بدون بیمه پایه به شرح زیر است:

حداکثر سن برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی سامان، 70 سال است.

می‌توانید حداکثر یک ماه پس از ازدواج، همسرتان و نهایتا دو ماه پس از تولد، فرزندتان را هم تحت تکفل خود بیمه کنید.

برای خدمات بستری و جراحی نیاز به یک دوره انتظار ۳ ماه دارید. برای زایمان نیز این دوره انتظار ۹ ماه است.

جراحی‌های مربوط به نازایی و ناباروری مثل IUI، ZIFT، GIFT، میکرواینجکشن و IVF نیز با بیمه تکمیلی سامان نیاز به یک دوره انتظار ۹ ماه دارند.

برای بیمه‌شده‌هایی که دیابت و آرتروز و بیماری‌های مزمن مشابه دارند، نیز یک بازه زمانی سه ماهه انتظار در نظر گرفته شده است.

شرکت بیمه دی

مقدار فرانشیز بیمه تکمیلی انفرادی و خانوادگی در بیمه دی برابر با 20 درصد است. اما با پرداخت فقط 17 درصد حق بیمه اضافه، می‌توانید مقدار فرانشیز را به نصف کاهش داده و به 10 درصد برسانید.

جدول تعهدات بیمه تکمیلی دی به صورت زیر محاسبه می‌شود:

شرکت بیمه ایران

بیمه تکمیلی این شرکت فقط به صورت گروهی صادر می‌شود. یعنی حتما بیمه‌شده باید توسط شرکت یا سازمانی که از طرف آن بیمه تکمیلی صادر می‌شود، بیمه پایه (بیمه اصلی) دریافت کرده باشد.

شرکت بیمه دانا

بیمه پایه برای خرید بیمه تکمیلی دانا الزامی است برای خرید بیمه تکمیلی گروهی هم تمامی پرسنل و افراد تحت تکفل آن‌ها باید حتما تحت پوشش بیمه پایه باشند. البته در شرایط خاص افرادی که شغل آزاد دارند هم می‌توانند بیمه تکمیلی دانا را برای خانواده‌یشان هم بخرند. اما حق بیمه این بیمه‌نامه 3 تا 4 برابر بیشتر از بیمه تکمیلی گروهی خواهد بود.

کارشناسان ما در سایت الو بیمه بصورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *