مهم ترین مزایای پس انداز پول چیست؟

9 ماه پیش

مهم ترین مزایای پس انداز پول

فهرست مطالب

توضیحاتی مختصر درباره ی پس انداز پول

موضوع پس‌ انداز پول یک موضوع مورد بحث است که به شرایط شخصی و اهداف مالی هر فرد بستگی دارد. پس انداز به شما کمک می کند که آینده مالی خود را تقویت کنید و اینده ای ایمن تر را برای خود بسازید. پس‌ انداز کردن به ما این امکان را می‌دهد از وضعیت‌ های ناگهانی و غیر منتظره ای که زندگی روزمره ما را تحت تأثیر قرار می دهد، آسان‌ تر عبور کنیم. برای پس‌ انداز کردن موثر، بسیار مهم است که به عادات خرج‌ کردنمان نیز توجه کنیم. باید عادت‌ های خرج‌ کردن نامناسب را تشخیص داده و تلاش کنیم آن‌ ها را کاهش دهیم یا حذف کنیم.

مهم ترین مزایای پس انداز پول چیست؟

مهم ترین مزایای پس انداز پول چیست؟

بسیاری از افراد به پس‌ اندازکردن به‌ عنوان اولویت نگاه نمی‌ کنند و معمولا می‌ تواند منجر به مشکلات مالی در آینده شود. اما همانطور که می دانید، پس‌ انداز کردن دارای مزایا و اهمیت زیادی است که برخی از آن‌ها را در زیر بررسی می‌کنیم :

۱. آرامش مالی: با داشتن پس‌ اندازی قوی، می‌توانید از آرامش مالی لذت ببرید. در مواجه با وضعیت‌ ها و رویداد های ناگهانی مانند اتفاقات پزشکی ناخواسته یا از کار افتادگی، پس‌ انداز شما به عنوان تکیه گاهی امن می باشد.

۲. فرصت‌ های آینده: پول کنار گذاشتن به شما فرصت می‌دهد تا از فرصت‌ های جدید در آینده بهره بگیرید. با داشتن پس‌ انداز، می‌ توانید به رویا ها و آرزو های خود نزدیکتر شوید و در پروژه‌ ها و فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری سودآور شرکت کنید.

۳. استقلال مالی: با داشتن پس‌انداز، شما استقلال مالی دارید و به‌ راحتی می‌توانید تصمیم‌ های مالی مهمی را در مورد آینده خود بگیرید.

4. امنیت در بازنشستگی: با اندوختن پس‌ انداز مناسب، می‌ توانید زندگی پس از بازنشستگی خود را بهبود بخشید. با داشتن منابع مالی کافی در دسترس، می‌ توانید از دوران بازنشستگی مملوء از آرامش لذت ببرید.

۵. کاهش ریسک پذیری: با داشتن پس‌انداز، در مواجه با رویداد های محتمل مانند از دست دادن شغل، خسارت اقتصادی کمتری خواهید داشت. این به شما اعتماد به نفس می‌دهد و شما را در مواجه با مشکلات مالی تقویت می‌کند.

 

سه گام طلایی برای پس انداز پول

3 گام طلایی برای پس انداز پول!!!

*گام اول – آگاهی کامل از میزان درآمد و میزان هزینه ها : برای پس‌ انداز کردن موثر، باید از جریان نقدینگی خود آگاه باشید و دقیقاً ببینید چقدر درآمد دارید و چقدر هزینه می‌ کنید. برای این کار، شما باید درآمد های ماهیانه خود را با کلیه هزینه های متناسب با آن مقایسه کنید.

*گام دوم – دسته بندی جداگانه خواسته ها و نیاز ها : تقسیم درآمد به بخش‌های مختلف شما را در برنامه‌ ریزی مالی کمک می‌کند با بررسی دقیق نیازها و خواسته‌ های خود و کم کردن هزینه‌ های غیر ضروری، می‌ توانید نسبت به مدیریت درآمد خود تصمیمات بهتری بگیرید.

*گام سوم – ایجاد قانون بودجه بندی و تعهد به آن : قانون بودجه بندی برای پس‌ انداز کردن بسیار ضرورت دارد و به شما کمک می‌کند درآمد و هزینه‌ های خود را کنترل کنید. با بررسی صورت‌ حساب‌ های بانکی خود، درآمد کلی خود را مشخص کنید، سپس هزینه‌ های ثابت و متغیر خود را شناسایی کنید ، تعیین کنید که چقدر از درآمد خود را به پس‌ انداز اختصاص می‌ دهید. پیگیری هزینه‌ های خود را به‌ صورت منظم انجام دهید و با مقایسه آنها با بودجه، بفهمید که آیا در مسیر درستی قرار دارید یا خیر.

9 روش برتر برای پس انداز کردن

9 روش برتر برای پس انداز کردن

کنترل مسائل مالی به معنای کاهش هزینه‌ ها و افزایش درآمد می‌باشد. با رعایت این روش‌ها و بهره‌گیری از بودجه بندی مناسب، می‌ توانید پول پس‌ انداز کنید و در عین حال زندگی راحتی داشته باشید. از مهمترین اصول در این مسیر، صبر، پشتکار و تمرکز بر هدفتان است. در ادامه به برخی از روش های کاهش هزینه ها و افزایش درآمد می پردازیم :

* تسویه حساب بدهی ها : ایجاد یک بودجه بندی ماهانه و رعایت آن بسیار مهم است ، مطمئن شوید که همه بدهی‌هایتان را شناخته و دقیقاً میزان بدهی و شرایط پرداخت آنها را می‌ دانید. سپس برنامه‌ ریزی کنید که چگونه بدهی‌ ها را پرداخت کنید؛ بهتر است از دستمزد های معمولی خود یک مبلغ را برای پرداخت بدهی‌ ها اختصاص دهید، در صورت داشتن بیش از یک بدهی، اولویت‌بندی پرداخت بدهی‌ ها بسیار مهم است. بدهی‌های با مبالغ بالا و دیرکرد های پرداختی اولویت بالاتری دارند.

* اتوماتیک وار پس انداز کن :

بهترین روش پس انداز برای اطمینان از پس‌انداز خودکار استفاده از خدمات بانکی آنلاین است. پس از هر واریز درآمد ماهانه به حساب بانکی، بانک به صورت خودکار از مبلغ تعیین شده باتوجه به درصد مشخص شده به حساب پس‌انداز شما واریز می‌کند. تعیین میزان مبلغ پس انداز خودکار با توجه به صلاح دید خود شخص می باشد.

* سرمایه گذاری هوشمندانه : سپرده‌ های بانکی معمولاً به عنوان یکی از روش‌ های مطمعن برای نگهداری پول شناخته می‌ شوند. اما سرمایه‌ گذاری می‌ تواند فرصتی برای بدست آوردن بازدهی بیشتر را فراهم کند. با این حال، مهم است که درک کاملی از مباحث سرمایه‌گذاری داشته باشید. مهم ترین نکته این است که هر روش سرمایه‌ گذاری دارای ریسک‌های منحصر به فرد است و باید هوشمندانه عمل کرد.

* خرید اقساطی جایگزین خرید نقدی : یکی از روش های پس انداز این است که سرمایه خود را یکجا صرف امور مختلف نمی کنید به نحوی همان مقدار هزینه را در درامد تقسیم می کنیم،علاوه بر آن خرید نقدی ممکن است برای برخی افراد ناممکن یا دشوار باشد، زیرا باید کل مبلغ را در اختیار داشته باشند البته انتخاب بین خرید نقدی و خرید اقساطی بستگی به موقعیت مالی و تصمیم شما دارد.

* خرید طلا و ارز یکی دیگراز روش های پس انداز : خرید طلا و سرمایه‌ گذاری در ارزهای مختلف هر دو گزینه‌ هایی هستند که برای پس‌ انداز پول مورد استفاده قرار می‌ گیرند. اما لازم است توجه کنید که هر کدام از این روش‌ ها دارای مزایا و معایب خود هستند. در زیر به نکات قابل توجه در این باره اشاره می‌ کنیم:

بیمه عمر یا خرید طلا – سرمایه گذاری در طلا بهتر است؟

  • طلا یک ماده با ارزش است که ارزش خود را در طول زمان حفظ می‌کند.خرید طلای آب شده به معنای خرید طلا در قالب  سکه و طلای خالص است که نیازی به پرداخت هزینه گزاف ندارد و معاف از مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد.
  • سرمایه‌گذاری در ارزهای مختلف می‌تواند یک راه برای پناه دادن سرمایه در برابر نوسانات اقتصادی و ارزش ارز ملی باشد.
  • استفاده از تکنولوژی بلاکچین تراکنش‌های ارزهای دیجیتال امن‌تر می‌شوند و نیازی به سرمایه بالا برای شروع سرمایه‌گذاری ندارد.با این حال، بازار ارزهای دیجیتال نیز دارای نوسانات بالا است و نیاز به تحلیل و پیگیری مستمر دارد.

* خرید بیمه عمر و پس انداز :

در برخی از بیمه‌های عمر، نرخ سود ثابت است که صرفاً بر اساس وجه پرداختی شما محاسبه می‌ شود. این بدان معناست که در طول مدت قرارداد، سودهای ثابت را دریافت می‌کنید. و همچنین در صورت نیاز، می‌توانید وام (بدون ضامن) را درخواست کنید. در نظر داشته باشید با خرید یک بیمه عمر، پول شما در حساب بیمه ای شما نگهداری می‌شود و امکان دسترسی سریعتر به پول وجود ندارد.

بیمه عمر یا بیمه تکمیلی

* با تهیه بیمه های درمانی بیشتر پس انداز کنید:

بیمه‌ های درمانی در واقع یک نوع بیمه است که هزینه‌ های درمان و بهداشت شما را تا حدی تامین می‌کنند. با خرید بیمه‌های درمانی، می‌ توانید هزینه‌ های بسیار بالای بیمارستان و درمانگاه‌ ها را مدیریت کنید این می‌ تواند به شما امکان بدهد که مقدار بیشتری در حساب پس‌ انداز خود را نگه دارید.

*پایبند به برنامه ریزی های پس انداز :حفظ ثبات در مواجهه با  نوسانات مالی مهم است ، مدیریت ریسک‌های مالی نیز بسیار مهم است. بررسی درست ریسک‌ها، شناسایی احتمال وقوع آنها و اتخاذ اقدامات مدیریتی مناسب می‌تواند شما را در مقابل ریسک های مالی محافظت کند.

فرمول 20 30 50 برای پس انداز

فرمول و پس انداز!!!

در استراتژی ۵۰/۳۰/۲۰ بودجه شما را به سه بخش تقسیم می‌کنیم:

۵۰٪ برای نیازها : این بخش مربوط به هزینه‌های ضروری شماست، مانند خریدهای روزمره، اجاره یا مسکن، هزینه‌های روزانه، پرداخت بدهی‌ها و صورتحساب‌ها و….

۳۰٪ برای خواسته‌ها : این بخش مختص هزینه‌ های لذت‌ بخش شماست. می‌ تواند شامل سفر ها، خرید لباس، رستوران‌ ها، سینما و هر گونه سرگرمی و تفریح دیگر باشد.

۲۰٪ برای پس‌انداز : این بخش برای صرفه‌ جویی و پس‌ انداز شماست. می‌ توانید این پس‌ انداز را برای ایجاد صندوق پس‌ انداز اضطراری،برای دستیابی به هدف‌های مالی آینده استفاده کنید.

مزایای فرمول(20) (30) (50) چیست؟

استفاده از این فرمول بسیار ساده است و نیاز به محاسبات پیچیده ندارد. شما به سادگی می‌توانید درآمد خود را به سه بخش تقسیم کنید و بر اساس آن بودجه خود را مدیریت کنید.

 

ما در سایت الو بیمه درکنار شما خواهیم بود تا آینده ای هرچه روشن تر را برای شما عزیزان فراهم آوریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *