آیا از بیمه درمان تکمیلی می توان برای عمل های زیبایی استفاده کرد؟

5 ماه پیش

عمل زیبایی چیست؟

فهرست مطالب

امروزه جراحی‌های زیبایی در کشور ما از پرطرفدارترین جراحی‌ها هستند. جراحی‌های زیبایی هیچ تاثیری روی سلامت انسان ندارد و از آن جایی که که جنبه درمانی ندارد هیچ‌کدام از بیمه‌های تکمیلی هم آنها را پوشش نمی‌دهند.

عمل زیبایی چیست؟

جراحی‌ای که برای رفع نقص‌های ظاهری افراد و به‌منظور زیباتر شدن چهره یا اندام فرد انجام شود، جراحی زیبایی گفته می‌شود.به انتخاب خود شخص می باشد و با سلامت افراد مرتبط نیست

بیمه تکمیلی عمل زیبایی کدام جراحی‌ زیبایی را پوشش می‌دهد؟

جراحی اسلیو معده: عمل اسلیو معده، جراحی کوچک کردن معده به‌منظور کم شدن وزن بیمار است. به‌طور معمول افرادی که اضافه‌وزن زیادی دارند، به این جراحی رو می‌آورند. با کوچک کردن معده، فرد غذای  کمتری می‌خورد و در نتیجه در زمان نسبتا کوتاهی مقدار زیادی از وزن خود را از دست می‌دهد. پرداخت هزینه عمل اسلیو معده را شرکت‌های بیمه تکمیلی می‌پردازند، اما به شرطی که BMI یا شاخص توده بدنی فرد بالای ۴۰ باشد. شرط دیگر برقراری بیمه جراحی اسلیو معده این است که افراد باید دارای بیمه تکمیلی گروهی باشند.

جراحی بای پس معده: عمل بای پس معده برای لاغری صورت می‌گیرد. این عمل جراحی روی مسیر گذر مواد غذایی از مری به روده انجام می‌شود و این مسیر کوتاه می‌شود. این کار باعث سیری زودرس شده و مواد خوراکی اضافه به ‌سمت مسیر دفع هدایت می‌شوند. عمل بای پس معده یکی از راه‌های کاستن سریع وزن است و فقط مناسب کسانی است که از اضافه‌وزن زیاد رنج می‌برند. از طرفی این عمل نوعی جراحی زیبایی هم به‌شمار می‌رود. اما به شرطی که BMI یا شاخص توده بدنی فرد بالای ۴۰ باشد.

جراحی سپتوپلاستی بینی: به‌طور کلی دو نوع عمل جراحی بینی وجود دارد. یکی از این دو، جراحی رینوپلاستی و دیگری سپتوپلاستی است. جراحی رینوپلاستی عمل جراحی بینی با هدف تغییر فرم بینی و زیبایی است اما جراحی سپتوپلاستی عمل درمانی برای برطرف کردن انحراف بینی است .

بیمه‌های تکمیلی
عمل زیبایی چیست؟

جراحی های بینی که منجر به عمل جراحی می‌شود و زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد:

زمانی که با رشد دیواره‌های داخلی بینی، دهلیز بینی تنگ می‌شود و در نتیجه نفس کشیدن فرد دچار اشکال می‌شود.

هنگامی که مخروط‌های بینی دچار رشد بی‌رویه می‌شوند و در نتیجه مانعی جلوی ورود و خروج هوا را می‌گیرد و سخت شدن تنفس فرد را به دنبال دارد.

زمانی که شکسته شدن استخوان بینی و کج شدن دیواره آن باعث تنگ شدن مجرای تنفسی می‌شود و در نتیجه نفس کشیدن برای فرد سخت می‌شود.

آیا بیمه‌های تکمیلی عمل زیبایی هزینه آزمایش‌های پیش از عمل جراحی را پوشش می‌دهد؟برخی از شرکت‌های بیمه بخشی از هزینه‌های پیش از عمل جراحی بینی مانند سی تی اسکن و آزمایش خون را به بیمه‌شده پرداخت می‌کنند.

شرکت‌های پوشش‌دهنده بیمه تکمیلی عمل زیبایی:

لازم به ذکر است ،بیمه تامین اجتماعی و بیمه‌های سازمان‌های مختلف، مانند سازمان نیروهای مسلح هم در صورت شکستن بینی تا 60 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت الوبیمه مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *