بیمه آتش سوزی و تمام مزایای آن

2 سال پیش

فهرست مطالب

بیمه آتش سوزی در حال حاضر به عنوان یکی از کاربردی ترین انواع بیمه شناخته می شود. آمار این گونه نشان می دهند که به طور میانگین هر روز حدود 50 حادثه آتش سوزی بزرگ و کوچک در کشور رخ می دهد. بنابراین خرید این بیمه نامه برای بسیاری از افراد مزیت های زیادی به همراه دارد. در این محتوا به بررسی کامل مزیت های استفاده از بیمه آتش سوزی منازل خواهیم پرداخت. پس ما را در ادامه محتوا همراهی نمایید.

بیمه آتش سوزی چیست؟

شاید ابتدا این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که اصلا معنا و مفهوم بیمه آتش سوزی چیست؟ در این مورد باید این گونه بگوییم که این نوع بیمه به شما این امکان را می دهد که در صورت وقوع آتش سوزی، بتوانید خسارات مالی احتمالی ناشی از آن را جبران کنید. البته باید در نظر داشته باشید که خسارات جانی تحت پوشش این بیمه قرار نمی گیرند.

بررسی مزایای بیمه آتش سوزی

دریافت بیمه آتش سوزی می تواند مزیت های زیادی برای شما به همراه داشته باشد. همان طور که می دانید این روزها با وجود بافت آپارتمانی در اکثر شهرهای کشور، وقوع آتش سوزی در یک نقطه می تواند به سرعت در نقاط دیگری نیز منتشر شود. بنابراین حتی اگر جانب احتیاط را به طور کامل رعایت کنید، باز هم ممکن است دچار آتش سوزی شوید. در ادامه به بررسی مهم ترین مزیت های بیمه آتش سوزی خواهیم پرداخت.

اولین مزیت بیمه آتش سوزی، پوشش های متنوع

از مهم ترین مزیت های بیمه آتش سوزی منازل می توان به پوشش های متنوع آن اشاره کرد. پوشش های اصلی این نوع بیمه شامل موارد متعددی از جمله آتش سوزی، صاعقه و انفجار هستند. یعنی در صورت دریافت بیمه نامه آتش سوزِی، اگر چنین حوادثی برای شما روی دهد، شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارات مالی ناشی از حادثه به شما خواهد بود.

البته باید در نظر داشته باشید که بیمه آتش سوزی، پوشش های اضافی خاصی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. که شما بر حسب نیاز خود می توانید آن ها را به بیمه نامه اضافه کنید. از جمله این پوشش های اضافی می توان به زمین لرزه، سیل، طوفان، ترکیدگی لوله آب، شکستن شیشه، سقوط هواپیما، شکستن قفل و… اشاره کرد. در صورت اضافه کردن هر یک از این پوشش ها به بیمه نامه، شما می توانید در صورت وقوع چنین حوادثی خسارات مالی ناشی از آن را دریافت کنید.

دومین مزیت بیمه آتش سوزی، طرح های متنوع شرکت های بیمه

از دیگر مزیت های استفاده از بیمه آتش سوزی می توان به طرح های متنوعی که شرکت های بیمه مختلف در مورد آن ارائه می دهند اشاره کرد. در ادامه بعضی از بهترین طرح ها را برای شما شرح می دهیم.

  • طرح بیمه ایران: بیمه ایران در سال های اخیر به عنوان پر فروش ترین شرکت بیمه شناخته شده است. از جمله طرح های موفق بیمه ایران می توان به حامی خانه و خانواده اشاره کرد. طی این طرح خسارات مالی و جانی همسایگان، خسارات وارد شده با ماشین داخل پارکینگ، فوت و یا نقص عضو اعضای خانواده و… نیز تحت پوشش قرار می گیرند.
  • طرح بیمه معلم: یکی از پر استقبال ترین طرح های ارائه شده در زمینه بیمه آتش سوزی شرکت بیمه معلم، طرح آرامش خانواده می باشد. در این طرح مانند طرح بیمه ایران امکان پوشش فوت یا نقص عضو اعضای خانواده، جبران خسارات مالی همسایه ها، جبران خسارات مالی ماشین پارک شده در پارکینگ و… وجود دارد.
  • طرح بیمه سامان: بهترین طرح ارائه شده در شرکت بیمه سامان، طرح خانه امن می باشد. از جمله پوشش های ارائه شده در این طرح می توان به پوشش هزینه مالی و یا جانی همسایگان مجاور، هزینه اقامت، هزینه پزشکی یا فوت و نقص عضو اعضای خانواده و… اشاره کرد.

 

بیمه آتش سوزی، بهترین بیمه آتش سوزی،ارزانترین بیمه آتش سوزی

مزیت سوم بیمه آتش سوزی، قیمت مناسب

یکی از مهم ترین مواردی که افراد حین خرید انواع مختلف بیمه به آن توجه می کنند، قیمت خرید بیمه نامه است. خوشبختانه بیمه آتش سوزی دارای قیمت مناسبی است. در واقع این بیمه با توجه به متراژ ساختمان و ارزش اثاثیه شما قیمت گذاری می شود. برای هر فرد با هر سطح مالی، یک بیمه نامه با قیمت مناسب قابل خریداری است.

به علاوه در این بیمه نامه امکان بیمه کردن اسباب و اثاثیه منزل خود را نیز دارید. با توجه به افزایش قیمت روز افزون اثاثیه منزل، در صورت وقوع حادثه خسارات مالی فراوانی گریبان گیر شما خواهد شد. پس با دریافت این بیمه می توانید با خیال راحت تری به زندگی خود ادامه دهید.

از طرف دیگر شما می توانید در صورت سکونت در یک آپارتمان چندین واحده، به صورت مستقل اقدام نموده و برای خود بیمه آتش سوزی مستقلی خریداری کنید. البته مدیر ساختمان وظیفه دارد که برای کلیه آپارتمان این بیمه را تهیه کند. در واقع ابتدا باید هر واحد سهم خود را پرداخت کند و سپس نسب به خرید بیمه نامه کلی اقدام شود.

انواع بیمه آتش سوزی و نحوه خرید

بیمه آتش سوزی به طور کلی به دو دسته صنعتی و غیر صنعتی تقسیم می شود. همان طور که می دانید بسیاری از کارگاه های صنعتی به دلیل وجود دستگاه های بزرگ و برقی در مجموعه خود، همواره در معرض خطر آتش سوزی قرار دارند. پس بیمه نامه آتش سوزی برای مجموعه های صنعتی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از طرفی خرید این بیمه نامه برای منزل و اثاثیه نیز می تواند مزیت های مختلف برای شما به همراه داشته باشد که در این مقالهبه طور کامل آن ها را شرح دادیم.

برای خرید بیمه نامه هم می توانید به صورت حضوری به شرکت های بیمه مراجعه کنید و هم از طریق اینترنتی و غیر حضوری اقدام کنید. خوشبختانه امروز نمایندگی های متنوع شرکت های بیمه در اینترنت فعالیت دارند و شما از طریق این مجموعه ها می توانید اطلاعات مربوط به بیمه مورد نظر خود را دریافت نموده و آن را خریداری کنید. به این ترتیب در هزینه و وقت خود نیز صرفه جویی خواهید کرد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *