بهترین سن خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری چقدر است؟

2 سال پیش

فهرست مطالب

احتمالا تا کنون بارها اسم بیمه عمر و سرمایه گذاری یا بیمه عمر مستمری را شنیده اید. از مهم ترین خدماتی محسوب می شود که توسط شرکت های مختلف بیمه، به مشترکان ارائه می شود. البته باید دقت کرد که تنها در محدوده سنی خاصی می توان از این امکان استفاده کرد.

بنابراین باید حین خرید بیمه عمر ، به نکات مختلفی من جمله سن مناسب، شرایط دریافت بیمه عمر و سرمایه گذاری و… دقت کرد. در این محتوا قصد بررسی کامل شرایط لازم برای دریافت این بیمه نامه را داریم. همچنین سن مناسب برای دریافت این بیمه را نیز به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد. پس تا آخر این محتوا با ما همراه باشید.

بررسی شرایط سنی لازم برای دریافت بیمه عمر و سرمایه گذاری

همانطور که ذکر کردیم، دریافت بیمه عمر و سرمایه گذاری نیازمند دارا بودن شرایط خاصی از نظر سنی می باشد. در ادامه به توضیح این شرایط می پردازیم.

  • سن فرد بیمه شده: اگر قصد خرید برای کودک خود را دارید، می توانید از بدو تولد این نوع بیمه را برای او خریداری کنید. اما در افراد بزرگسال، فقط تا 70 سالگی می توان این بیمه را دریافت کرد. البته بعضی از شرکت های بیمه، این امکان را در اختیار بیمه شونده قرار می دهند تا خود را تا 90سالگی نیز تحت پوشش بیمه عمر قرار دهد.
  • محدودیت سنی پوشش های بیمه: همانطور که می دانید، بیمه عمر و سرمایه گذاری شامل پوشش های خاصی می باشد. پوشش فوت، فوت در اثر حادثه، بیماری خاص، از کار افتادگی و… از جمله این پوشش ها به شمار می روند. اما دریافت این پوشش ها برای تمامی بیمه گزاران ممکن نیست. بلکه تنها در صورت برخورداری از شرایط سنی مناسب، بیمه گزار می تواند از این پوشش ها استفاده کند.
  • مدت قرارداد: یکی از مهم ترین مسائل حین دریافت بیمه نامه ، مدت قرارداد است. حداقل مدت قرارداد بیمه عمر 5 سال و میزان حداکثر آن 30 سال می باشد. باید دقت کنید که مدت زمان قرار داد با سود شما رابطه مستقیم دارد. یعنی هر چقدر که مدت قرارداد شما طولانی تر باشد، سود دریافتی شما از بیمه عمر نیز بیشتر خواهد شد.
  • نوع بیمه نامه: نوع بیمه مسئله ای است که در انتخاب مدت قرارداد بیمه تاثیر گذار است. بیمه عمر و سرمایه گذاری و بیمه مستمری از جمله انواع این بیمه به شمار می روند. در صورتی که بیمه شما از نوع بیمه عمر و سرمایه گذاری است، بهتر است قرارداد خود را به صورت بلند مدت تهیه کنید.

افراد مختلف تحت پوشش بیمه عمر

بیمه عمر

بیمه عمر و سرمایه گذاری می تواند توسط افراد مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال والدین، یکی از مهم ترین گروه های دریافت کننده این بیمه به شمار می روند. والدبن با دریافت بیمه عمر، می توانند فرزندان خود را به عنوان ذی نفع معرفی کننند. بنابراین در صورت فوت والدین، این مبلغ به فرزندان آنها می رسد.

از دیگر گروه های دریافت کننده می توان به فرزندان اشاره کرد. والدین با تهیه این بیمه نامه برای فرزندان خود می توانند از مزیت های زیادی برخوردار شوند. برای مثال می توان از میزان اندوخته برای پرداخت هزینه های تحصیل، ازدواج و… فرزند استفاده کرد. افراد مسن نیز از گروه های دریافت کننده این بیمه نامه به شمار می روند.

خرید بیمه عمر برای خودمان بهتر است یا فرزندانمان؟

باید گفت که خرید بیمه برای هر فردی شامل مزیت های خاصی می باشد. برای مثال اگر از بدو تولد برای کودک خود، این بیمه نامه را خریداری کنید، کودک با رسیدن به سن جوانی، می تواند از مستمری و مزایای این بیمه برخوردار شود.

والدین نیز با خرید بیمه عمر می توانند زندگی آینده فرزندان خود را تضمین کنند. پس از فوت والدین، پوشش فوت به فرزندان تعلق خواهد گرفت. در صورتی که این فوت در اثر حادثه رخ داده باشد، میزان 40 درصد به پوشش اضافه خواهد شد. همچنین افراد با رسیدن به سن میانسالی معمولا به درمان نیاز بیشتری پیدا می کنند. این بیمه ها می توانند تا سنی خاص، هزینه های درمان شما را نیز تا حدی پرداخت کنند.

تعیین حداقل و حداکثر سن 

حداقل سن دریافت بیمه عمر و سرمایه گذاری در اکثر شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه از بدو تولد تعیین شده است. البته باید در نظر بگیرید که برای دریافت پوشش های خاص ممکن است شرایط سنی خاصی مورد نیاز باشد. حداکثر سن دریافت بیمه عمر نیز 70 سال می باشد. البته بعضی شرکت ها مانند سامان و سرمد تا 80 سالگی نیز شما را تحت پوشش بیمه عمر قرار می دهند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که حاصل جمع سن بیمه شونده و تعداد سال بیمه نباید عددی بیش از 70 شود.

به طور کلی، بهترین سن برای دریافت بیمه عمر و سرمایه گذاری، دوره نوجوانی و جوانی است. در این صورت شما می توانید پس از رسیدن به سن لازم برای تشکیل خانواده و یا گسترش زندگی، از مزایای این بیمه استفاده کنید.

بررسی شرایط سنی بیمه عمر در شرکت های مختلف

بیمه عمر و سرمایه گذاری

این شرکت بیمه از بدو تولد تا 80 سالگی، خدمات بیمه عمر و سرمایه گذاری را به بیمه شوندگان خود ارائه می دهد. شرایط سنی این شرکت بیمه مطابق جدول زیر می باشد.

نوع پوششسن مورد نظر
فوت بر اثر حادثه70 سال
فوت در اثر بلایای طبیعی70 سال
هزینه های پزشکی60 سال
نقص عضو60 سال
معافیت از پداخت حق بیمه65 سال
بیماری خاص60 سال
آخرین سال حیات65 سال

مورد دوم شرکت بیمه خاورمیانه است. برای آگاهی از شرایط سنی این مجموعه می توانید به جدول زیر مراجعه کنید.

نوع پوششسن مورد نظر
فوت بر اثر حادثه

1 تا 4 سال – 1 برابر سرمایه فوت

5 تا 15 سال – 2 برابر سرمایه فوت

16 سال به بالا- 3 برابر سرمایه فوت

هزینه های پزشکی74 سال
نقص عضو74 سال
معافیت از پداخت حق بیمه60 سال
بیماری خاص60 سال

و در آخر شرایط سنی لازم برای دریافت بیمه عمر کار آفرین نیز طبق جدول زیر است.

نوع پوششسن مورد نظر
فوت عادی80 سال
فوت در اثر بلایای طبیعیاز 4 تا 80 سال
هزینه های پزشکیاز 4 تا 80 سال
نقص عضواز 4 تا 80 سال
معافیت از پداخت حق بیمهاز 18 تا 65 سال
بیماری خاص65 سال

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *