بیمه عمر چند ساله بخریم؟ 10 ساله؟ 20 ساله یا 30 ساله؟

2 سال پیش

بیمه عمر و سرمایه گداری

فهرست مطالب

چرا بیمه عمر و سرمایه گذاری؟

بیمه عمر و سرمایه گذاری یکی از خدمات شرکت های بیمه خصوصی و دولتی به شمار می رود که این روزها با استقبال گسترده ای از سوی اقشار مختلف جامعه مواجه شده است. امروزه بسیاری از افراد در سنین مختلف برای تضمین بیشتر زندگی خود از خدمات بیمه عمر و سرمایه گذاری استفاده می کنند. در واقع این نوع بیمه نامه، پوشش های منحصر به فردی را در اختیار بیمه شونده قرار می دهد. یکی از مهم ترین نکات در خرید یک بیمه عمر و سرمایه گذاری معتبر، مدت قرارداد آن است. شما باید با توجه به ملاک هایی، مدت قرارداد خود را انتخاب کنید. در این محتوا به بررسی نکات کلیدی در تعیین مدت قرارداد بیمه عمر می پردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

بیمه عمر و سرمایه گذاری

بررسی تفاوت های موجود در خدمات ارائه شده در شرکت های مختلف بیمه

بیمه عمر و سرمایه گذاری در شرکت های مختلف بیمه، با تفاوت های جزئی ارائه می شود. به طور کلی می توان گفت کلیات این بیمه نامه در تمامی شرکت های بیمه یکسان است، تنها ممکن است تفاوت هایی جزئی در پوشش های ارائه شده و شرایط لازم برای دریافت این بیمه وجود داشته باشد. در ادامه این تفاوت ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

  • تفاوت در میزان سود مشارکت: سود مشارکت یکی از موارد تفاوت در بیمه عمر و سرمایه گذاری در شرکت های مختلف برشمرده می شود. سود مشارکت میزان سودی است که سالانه به افراد بیمه گزار پرداخت می شود. این مبلغ در شرکت های بیمه مختلف متفاوت است. طبق بررسی ها بیشترین سود ارائه شده مربوط به شرکت بیمه خاورمیانه و سپس شرکت بیمه سامان است.
  • تفاوت در پوشش های ارائه شده توسط شرکت بیمه: شرکت های بیمه ارائه دهنده خدمات بیمه عمر و سرمایه گذاری، پوشش های متفاوتی از خود ارائه می دهند. بعضی از شرکت های بیمه پوشش های کمتر و بعضی از آن ها پوشش بیشتری به بیمه گزار ارائه می دهند. از بهترین شرکت های ارائه دهنده پوشش مختلف بیمه می توان به شرکت بیمه خاورمیانه، پاسارگاد، کارآفرین و سامان اشاره کرد.
  • تفاوت در سطح توانگری شرکت بیمه: هنگام خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری باید دقت کنید که سطح توانگری شرکت های بیمه متفاوت است. سطح توانگری، توانایی پرداخت شرکت بیمه هنگام وقوع خسارت را نشان می دهد. بنابراین بهتر است هنگام دریافت بیمه عمر به سطح توانگری مالی شرکت بیمه مورد نظر دقت کنید.

نکاتی در مورد مدت قرارداد بیمه عمر و سرمایه گذاری

مدت قرارداد بیمه  یکی از مهم ترین مسائلی است که حین دریافت این بیمه نامه باید به آن دقت کنید. همانطور که می دانید این مدت قرار داد در بیمه نامه های مختلف متفاوت است. البته تعیین این مدت به عهده خود شما می باشد. اما بهتر است با در نظر گرفتن شرایط سنی و توانایی مالی خود این مدت را تعیین کنید.

این روزها ذهن افرادی که قصد خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری را دارند با سوال های مختلفی در مورد مدت قرارداد بیمه مواجه می شود. برای مثال ممکن است این سوال برای این افراد پیش بیاید که بهتر است در چه سنی بیمه نامه عمر را خریداری کنیم؟ یا اینکه بهتر است مدت قرارداد بیمه عمر ما چقدر باشد؟ یا حتی اینکه بهتر است با توجه به سن خود چگونه مدت قرارداد را تعیین کنیم؟ یا شرایط دریافت بیمه عمر با مدت های قرارداد مختلف چگونه است؟ و…

لازم است بدانید مدت قرارداد بیمه عمر و سرمایه گذاری متغیر است. شرکت های بیمه قراردادهای 5 ساله، 10 ساله، 20 ساله، 30 ساله و… را به بیمه گزاران خود ارائه می دهند. هر فرد طی این مدت تعیین شده باید اقساط بیمه خود را پرداخت کند و پس از اتمام قرارداد می توانید از خدمات شرکت های بیمه استفاده کنید. شما باید با توجه به سنی که قصد خرید بیمه را دارید و توانایی مالی خود، مدت قرارداد را تعیین کنید. برای مثال اگر در سنین پایین تر قصد خرید این بیمه را دارید بهتر است از قراردادهای طولانی تر استفاده کنید و اگر در سنین بالا قصد خرید این بیمه را دارید بهتر است از قراردادهای کوتاه تر استفاده کنید.

بررسی مزیت های خرید بیمه عمر 30 ساله

بیمه عمر و سرمایه گذاری

اگر شما از سنین نوجوانی و یا جوانی قصد خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری را داشته باشید، بهتر است از قرارداد 30 ساله برای کار خود استفاده کنید. استفاده از قرارداد بیمه 30 ساله می تواند مزیت های فراوانی برای بیمه گزار به همراه داشته باشد. یکی از مهم ترین مزیت های قرارداد 30 ساله، سود حاصل از این قرارداد می باشد. بدیهی است هرچه مدت زمان قرارداد بیشتر باشد، میزان سود مشارکت شما بیشتر خواهد بود. بنابراین اندوخته شما نیز افزایش خواهد یافت.

از دیگر مزیت های خرید بیمه  30 ساله، می توان به بهره برداری طولانی مدت از پوشش های شرکت بیمه اشاره کرد. در واقع شما تا زمانی که تحت قرارداد بیمه باشید، می توانید از خدمات و پوشش های آن استفاده کنید. مزیت دیگر استفاده از قرارداد 30 ساله این است که شما می توانید در مدت زمان های کوتاه تری نیز بیمه خود را بازخرید کنید.

البته باید دقت کنید که استفاده از خدمات بیمه 30 ساله، برای نوجوانان و جوانان مناسب است و افراد میانسال و پسر، کمتر می توانند از این امکان استفاده کنند. چرا که مجموع سن فرد بیشمه شونده و مدت قرارداد بیمه نباید از 70 تا 80 سال تجاوز کند. که البته این مسئله نیز به شرایط ارائه شده در شرکت های بیمه بستگی دارد.

نکاتی در مورد خرید بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری

برای خرید بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری باید شرایطی را در نظر بگیرید. اول اینکه باید به تناسب سن خود و مدت قرارداد بیمه نامه دقت کنید. نکته دوم نیز دقت به پوشش های مناسب است. باید دقت کنید پوشش های مناسب خود را دریافت نمایید. در نظر گرفتن توانگری مالی شرکت بیمه نیز در خرید بهترین نوع بیمه عمر و سرمایه گذاری موثر است.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *