بیمه شخص ثالث تاکسی + قیمت ۱۴۰۲

2 سال پیش

بیمه شخص ثالث تاکسی،بیمه ثالث تاکسی

فهرست مطالب

شاید تا به حال این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا بیمه شخص ثالث تاکسی تفاوت خاصی با ماشین های شخصی دارد یا خیر؟. در این مورد باید پاسخ دهیم که بله، خودروهایی که جنبه استفاده و کاربری عمومی دارند، معمولا باید بهای بیشتری برای خرید بیمه شخص ثالث بپردازند. به طور کلی راننده های تاکسی شهری و بین شهری، آژانس، تاکسی های اینترنتی مانند تپسی و اسنپ و… باید بیمه ثالث خریداری کنند. در این محتوا در مورد خرید این نوع بیمه شخص ثالث و ویژگی های آن نکاتی به شما ارائه خواهیم کرد. پس گام به گام تا انتها همراه ما باشید.

تفاوت بیمه شخص ثالث تاکسی با بیمه شخص ثالث خودرو های شخصی در چیست؟

احتمالا اکنون این سوال برای شما پیش آمده که بیمه ثالث تاکسی چه تفاوتی با بیمه شخص ثالث معمولی دارد؟ همان طور که می دانید، تاکسی ها بیشتر جنبه حمل و نقل عمومی دارند. بنابراین بیشتر در سطح شهر و خارج از شهر در حال تردد هستند. از این رو ممکن است بیشتر در معرض تصادف و برخورد و حادثه قرار گیرند. از این رو قیمت بیمه آن ها کمی بیشتر از خودروهای معمولی خواهد بود. این تفاوت قیمت برای تاکسی های درون شهری حدود 10 درصد بیشتر، و برای تاکسی های خارج از سطح شهر 20 درصد بیشتر می باشد.

بیمه ثالث تاکسی

عوامل موثر در تعیین قیمت بیمه ثالث تاکسی

عوامل زیادی روی قیمت بیمه شخص ثالث تاکسی تاثیرگذار هستند. در این مورد باید دقت کنید که قیمت پایه بیمه شخص ثالث از این نوع نیز با دیگر انواع بیمه شخص ثالث برابر است و بر مبنای دیه سالانه تعیین می شود. تمامی عوامل تاثیر گذار بر افزایش یا کاهش قیمت بیمه شخص ثالث خودروهای معمولی نیز در قیمت بیمه ثالث تاکسی تاثیر گذار هستند.

از مهم ترین این عوامل می توان به جریمه ها و تخفیف ها اشاره کرد. تخفیف عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر کیلومتر، تخفیف های مناسبتی و… از جمله تخفیف ها به شمار می روند. در مقابل جرایمی مانند جریمه دیرکرد، جریمه خودرو قدیمی (بیش از 15 سال ساخت) و… از جمله جرایمی به شمار می روند که می توانند روی قیمت بیمه شخص ثالث تاکسی تاثیر گذار باشند. به علاوه نوع ماشین شما، تعداد سیلندر آن، میزان پوشش های خریداری شده و… نیز از عوامل موثر بر این بیمه نامه به شمار می روند.

نکاتی در مورد بیمه شخص ثالث تاکسی های اینترنتی

این روزها تاکسی های اینترنتی گسترش ویژه ای پیدا کرده اند. شرکت های اسنپ، تپسی، ماکسیم و کارپینو از مهم ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی به شمار می روند. تمامی رانندگانی که در این شرکت ها تحت عنوان مسافرکش فعالیت می کنند، باید برای کار خود از بیمه ثالث استفاده کنند. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. برای مثال نتوانند پس از بروز حادثه، خسارات مورد نیاز خود را جبران کنند.

بررسی عواقب عدم خریداری بیمه شخص ثالث برای ماشین های مسافرکشی

بیمه ثالث تاکسی باید حتما توسط رانندگانی که با خودرو خود مسافر کشی می کنند، خریداری شود. ممکن است خیلی از رانندگان تاکسی، جهت کاهش قیمت بیمه شخص ثالث خود، انواع معمولی آن را خریداری کنند. اما این افراد باید بدانند که ممکن است با عواقب ناگواری مواجه شوند. برای مثال در صورتی که این افراد دچار حادثه منجر به مرگ شوند، مجبورند حداقل حدود 10 درصد از دیه تعیین شده را به صورت شخصی پرداخت کنند و برای پرداخت تمامی آن نمی توانند از پوشش بیمه خود استفاده کنند. در این صورت متحمل ضرر زیادی خواهند شد. البته معمولا این مابالتفاوت توسط شرکت های بیمه پرداخت می شود و سپس به صورت اقساطی از حساب صاحب خودرو کسر خواهد شد.

جدول قیمت بیمه شخص ثالث برای انواع تاکسی در سال 1402

در جدول زیر قیمت حدودی بیمه ثالث برای تاکسی ها در انواع مختلف را مشاهده می کنید.

نوع تاکسی قیمت بیمه شخص ثالث
تاکسی خودرو سمند  حدود 3 میلیون و هفتصد هزار تومان
تاکسی خودرو پراید حدود 3 میلیون و پانصد هزار تومان
تاکسی خودرو آردی حدود 3 میلیون و هفتصد هزار تومان
تاکسی خودرو پژو 405 حدود 3 میلیون و هفتصد هزار تومان
خودرو اتوکار با ظرفیت 7 نفر حدود حدود 7 میلیون و سیصد هزار تومان
خودرو اتوکار با ظرفیت 9 نفر حدود 7 میلیون و ششصد هزار تومان
تاکسی ون با ظرفیت 10 نفر حدود 7 میلیون و هفتصد هزار تومان

آیا خرید بیمه شخص ثالث برای تاکسی ها قوانین خاصی دارد؟

برای خرید بیمه ثالث مخصوص تاکسی باید قوانین خاصی را رعایت کنید. یکی از این قوانین داشتن گواهی نامه است. تمامی افرادی که نسبت به خرید بیمه شخص ثالث اقدام می کنند، باید گواهی نامه ای متناسب با خودرو خود داشته باشند. نکته بعدی این است که تمامی رانندگان تاکسی و آژانس، باید پروانه مخصوصی برای کار خود داشته باشند. وجود این پروانه به عنوان مجوز کار شما تلقی می شود. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که نداشتن این دو مدرک باعث عدم پرداخت خسارت توسط شرکت های بیمه نخواهد شد. تنها ممکن است بخشی از آن به عنوان جریمه توسط راننده پرداخت شود. همچنین خسارتی برای جبران حوادث راننده متخلف به او پرداخت نخواهد شد.

خرید بیمه شخص ثالث چگونه انجام می شود؟

بیمه شخص ثالث تاکسی

برای خرید بیمه شخص ثالث می توانید هم از طریق حضوری و هم از طریق اینترنتی اقدام کنید. در هر صورت تنها کافی است، مدارک مورد نیاز خود را تهیه کرده و با ارائه آن ها و پر کردن فرم های مربوطه بیمه مورد نظر خود را دریافت کنید. فقط باید دقت کنید که نوع کاربری خودرو خود را تاکسی یا خودرو مسافر بری انتخاب کنید. سپس باید مبلغ تعیین شده برای دریافت بیمه را پرداخت کنید. این مبلغ هم به صورت نقدی و یکجا هم به صورت اقساطی قابل پرداخت است. برای خرید آسان تر انواع بیمه نامه از طریق اینترنت می توانید به سایت   الو بیمه مراجعه کرده و از خدمات این مجموعه بهره ببرید.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *