بیمه درمان بیمه دی

6 ماه پیش

بیمه تکمیلی دی

فهرست مطالب

بیمه تکمیلی دی در واقع یکی از طرح‌های بیمه درمانی است که به صورت انفرادی، گروهی و خانوادگی ارائه می‌شود. این طرح‌ها اغلب توسط شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود و به بیمه شده‌ها فرصتی می‌دهد تا از خدمات و تعهداتی که در بیمه نامه تکمیلی ذکر شده استفاده کنند.

طرح های بیمه تکمیلی دی

در بیمه تکمیلی دی، انواع طرح‌های بیمه تکمیلی برای افراد انفرادی، گروه‌ها و خانواده‌ها ارائه می‌شود:

بیمه تکمیلی انفرادی دی، یک طرح جدید ارائه شده توسط شرکت بیمه دی است که امکان پوشش بیمه‌ای جداگانه برای هر فرد را فراهم می‌کند.

بیمه تکمیلی گروهی دی، به شکل گروهی برای گروه‌ها با تعداد افراد مختلف ارائه می‌شود. سازمان‌ها و شرکت‌ها با توجه به تعداد افراد می‌توانند بیمه نامه تکمیلی گروهی دی را خریداری کنند.

بیمه تکمیلی خانواده دی، به خانواده‌ها اجازه می‌دهد که طرح‌های بیمه تکمیلی انفرادی را به صورت خانوادگی تهیه کنند. در این طرح، توجه به سن هر عضو خانواده می‌شود و بر اساس آن پوشش مناسبی ارائه می‌شود.

در جدول زیر طرح‌های بیمه تکمیلی انفرادی و خانوادگی دی را مشاهده می‌کنید:

طرح‌های بیمه درمان تکمیلی دی

طرح ویژه بیمه تکمیلی دی  در سال ۱۴۰۲

طرح ویژه بیمه دی با تعهدات بالا و حق بیمه مناسب برای جبران نیازبه  بیمه تکمیلی افراد به صورت انفرادی و خانوادگی:

طرح ویژه بیمه درمان بیمه دی در سال ۱۴۰۲

حق بیمه طرح انتخابی با توجه به بازه سنی هر فرد بیمه شده:

 حق بیمه طرح انتخابی بیمه دی

تعهدات بیمه تکمیلی دی طرح پنج ستاره سال ۱۴۰۲:

تعهدات بیمه تکمیلی دی طرح پنج ستاره سال ۱۴۰۲

تعهدات بیمه تکمیلی دی طرح ۴ ستاره سال ۱۴۰۲:

تعهدات بیمه تکمیلی دی طرح ۴ ستاره سال ۱۴۰۲

مزایای بیمه تکمیلی دی :

بیمه تکمیلی دی از مزایای مختلفی برای جبران هزینه‌های درمانی بیمه‌گذاران برخوردار است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  1. داشتن مراکز طرف قرارداد با تعداد بالا از مراکز درمانی در سراسر کشور: بیمه تکمیلی دی با بیش از 7 هزار مرکز درمانی در سراسر کشور قرارداد دارد. این به بیمه‌گذاران امکان دسترسی به مراکز درمانی را می‌دهد.
  2. ارائه پوشش بیمه تکمیلی به صورت انفرادی، خانواده

3- سطح پوشش های بیمه ای بالا برای جبران خسارت های بیمه تکمیلی

4- ارائه خدمات پرداخت خسارت به صورت آنلاین

پوشش‌های بیمه درمان بیمه دی:

بیمه تکمیلی دی پوشش‌های خود را به دو دسته اصلی و اضافی تقسیم می‌کند. پوشش‌های اصلی شامل:

– جبران هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی‌درمانی و غیره

– پرداخت هزینه همراه برای افراد زیر ۷ و بالای ۷۰ سال

– پوشش آمبولانس و فوریت‌های پزشکی

پوشش‌های اضافی نیز شامل مواردی مانند:

– پوشش عمل‌های سرطانی، عصبی و غیره، پوشش عینک و لنز، پوشش سمعک

– پوشش زایمان و ناباروری ،  پوشش دندانپزشکی، پرداخت هزينه تشخيص بيماري‌ها و ناهنجاري‌هاي جنين منوط به داشتن پوشش زايمان به‌عنوان پوشش مستقل

– پوشش آزمایش‌های تشخیصی، – پوشش ویزیت و دارو و……

استثنائات بیمه درمان بیمه دی

موارد زیر از استثنائات بیمه نامه تکمیلی دی بوده و اگر هر کدام از هزینه‌های زیر در طول بیمه نامه برای فرد بیمه شده اتفاق بیافتد  تحت پوشش این بیمه نامه نمی‌باشد:

_ هزینه‌های مربوط به جراحي های زيبایی

_ سقط جنين مگر در موارد قانوني با تشخيص پزشك معالج

_ ترك اعتياد

_ خودكشي و اعمال مجرمانه بيمه‌شده

_ حوادث طبيعي مانند سيل، زلزله و آتشفشان

_ هزينه اتاق خصوصي

_ جنون

_ جراحي لثه

_جراحي فك مگر آنكه به‌علت وجود تومور و يا وقوع حادثه تحت پوشش باشد.

_ هزينه‌هاي مربوط‌به معلوليت ذهني و ازكارافتادگي كلي

_ رفع عيوب انكساري چشم در مواردي كه به تشخيص پزشك معتمد بيمه‌گر درجه نزديك‌بيني، دوربيني، آستيگمات يا جمع قدر مطلق نقص بينايي هر چشم (درجه نزديك‌بيني يا دوربيني به اضافه نصف آستيگمات) كمتر از ۳ ديوپتر باشد.

شرایط بیمه درمان تکمیلی دی

شرکت بیمه دی از جمله شرکت‌هایی است که تعداد زیادی مراکز درمانی در سراسر کشور  دارد. همچنین برای استفاده از خدمات درمانی در این مراکز، می‌توانند با استفاده از کد ملی و به‌صورت آنلاین، به مراکز مراجعه کرده و تا سقف تعهدات درج شده در بیمه‌نامه از پوشش‌های خود استفاده نمایند.

_تعداد بیمارستان طرف قرارداد: ۷۳۱ واحد

_تعداد داروخانه طرف قرارداد: ۲.۰۳۳ واحد

_تعداد آزمایشگاه طرف قرارداد: ۱.۱۴۰ واحد

_تعداد مراکز تصویر برداری طرف قرارداد: ۲۹۰ واحد

فرانشیز  و دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی دی

فرانشیز، سهم بيمه‌شده يا بيمه‌گذار از خسارت قابل پرداخت است که ميزان آن در شرايط خصوصي بيمه‌نامه، تعيين مي‌شود. برای استفاده از برخی از خدمات بیمه نامه‌ها تکمیلی از جمله جراحی و بستری و زایمان و حتی برخی از خدمات پاراکلینیکی دوره انتظار در نظر گرفته می‌شود. معمولا دوره انتظار بیمه‌های گروهی برای زایمان ۹ ماه و .برای جراحی ۳ ماه می‌باشد که این دوره می تواند در شرایط خاص کمتر نیز لحاظ گردد.

نحوه پرداخت خسارت و مدارک لازم بیمه درمان تکمیلی دی (هزینه‌های بیمارستانی، پاراکلینیکی،)

_در صورتی که محل بستری یکی از بیمارستان‌های طرف قرارداد شرکت بیمه دی باشد، بیمه‌شده می‌تواند با معرفی‌نامه بیمه دی، به بیمارستان مراجعه نماید.

_ در صورتی که محل بستری در سایر بیمارستان‌ها (غیر طرف قرارداد با شرکت بیمه دی) باشد، پس از ترخیص و تسویه حساب، همه مدارک بیمارستانی ممهور به مهر بیمارستان و گواهی پزشک را برای شرکت بیمه دی ارسال نمائید. هزینه‌های فوق برابر با مفاد قرارداد بیمه و تعرفه بستری و درمان در بیمارستان‌های طرف قرارداد هم درجه و فرانشیز مربوطه محاسبه و پرداخت می‌گردد.

_ در صورت عدم درج حق‌الزحمه پزشکان در صورتحساب، این مبلغ بر اساس مفاد قرارداد با آن مراکز و یا مراکز هم‌درجه تامین می‌گردد.

_ در صورت عدم قرارداد بیمارستان با شرکت بیمه دی، بیمه‌شده ابتدا باید با اصل پرونده به بیمه‌گر پایه خود (ازقبیل تامین اجتماعی و خدمات درمانی و …) مراجعه کرده و پس از دریافت سهم آن، کپی برابر اصل مدارک همراه با گواهی مبلغ پرداختی تحویل شرکت بیمه دی شود.

_ دستور پزشک، نتیجه گزارش کلیه خدمات سرپایی، گواهی پزشک بیهوشی (گزارش بیهوشی) همراه با مهر دکتر بیهوشی در صورت عمل جراحی

_ تصویر نتیجه و یا جواب هزینه سرپایی و تشخیصی

_ خلاصه پرونده

خرید بیمه درمان دی از الو بیمه

جهت دریافت اطلاعات دقیقتر درباره بیمه درمان دی و انتخاب بهترین بیمه، لطفا با کارشناسان ما در الو بیمه تماس حاصل فرمایید. آن‌ها قادرند با توجه به نیازها و بودجه‌ی شما، شما را به شرکت‌های بیمه معتبر معرفی کرده و بهترین پیشنهادها را ارائه نمایند. همچنین، این مشاوران قادرند درباره جزئیات پوشش بیمه درمان، محدودیت‌ها، تعرفه‌ها و شرایط تسویه حساب بیمه به شما راهنمایی کنند. برای تماس با الو بیمه و درخواست مشاوره، می‌توانید به وبسایت alo-bime.com مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۵۶۸۱۰۰۰-۰۲۱ با تیم پشتیبانی الو بیمه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *