کدام شرکت بیمه، بیمه داندانپزشکی دارد؟

5 ماه پیش

کدام شرکت بیمه، بیمه داندانپزشکی دارد؟

فهرست مطالب

یکی از خدمات مهم و ضروری و البته گران قیمت در خدمات پزشکی ،پوشش دندانپزشکی است.اکثرمردم به علت تعرفه های بالای این پوشش تحت فشار مالی قرار می گیرند.به همین دلیل شرکت‌های بیمه‌ای این خدمات را ارائه می‌دهند و شرایط استفاده از خدمات آن ها با یکدیگر متفاوت است.

بیمه دندانپزشکی سامان

یکی از  شرکت‌های بیمه‌ که خدمات بیمه تکمیلی دندانپزشکی را هم ارائه می‌دهد، بیمه سامان است. بیمه دندانپزشکی که در این شرکت ارائه می‌شود، دارای چند طرح خاص پوشش دندانپزشکی است.

انواع طرح‌های مهر، سروش، شمیم، عقیق و وصال همگی جزو طرح‌های بیمه تکمیلی سامان هستند. بیمه طرح وصال و عقیق بالاترین سقف را برای پوشش بیمه‌ای دارند و قاعدتاً حق بیمه آنها نیز نسبت به سایر طرح‌ها هم بیشتر است.

یکی دیگر از مزایای طرح‌های بیمه تکمیلی سامان، امکان پرداخت اقساطی حق بیمه است که شرایط را برای استفاده افراد بیشتری مهیا کرده است. در نتیجه می‌توان با پرداخت هزینه‌ای کمتر، از خدمات این بیمه استفاده کرد.

بیمه دندانپزشکی تعاون

بیمه تعاون هم طرح‌های مختلفی را برای بیمه گذاران خودارائه داده است که می‌توان از آن‌ها بهره برد. طرح اقتصادی، طرح جامع، ویژه و ممتاز از طرح‌هایی هستند که در بیمه تعاون ارائه می‌شوند. طرح اقتصادی، کمترین سقف بیمه‌ای را دارد و طرح‌های ویژه و ممتاز هم جزو طرح‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها برای افرادی که نیاز به سقف بیمه بیشتری دارند.

سقف بیمه و حق بیمه در بیمه تکمیلی دندانپزشکی

سقف بیمه و حق بیمه در بیمه تکمیلی دندانپزشکی

حق بیمه برای هر نوع بیمه‌ای در یک محدوده خاص قرار می‌گیرد که هر ساله از سوی شرکت بیمه مرکزی تعیین می‌شود. از طرفی سقف بیمه هم مشخص است و در محدوده خاصی قرار می‌گیرد. هر کدام از شرکت‌های بیمه‌ای که این خدمات را ارائه می‌دهند، می‌توانند در محدوده تعیین شده، سقف بیمه و حق بیمه را تعیین کنند مسئله مهم دیگر در مورد سقف و حق بیمه در بیمه تکمیلی دندانپزشکی، سن فرد است. یعنی با توجه به این که سن فرد در چه محدوده‌ای است این احتمال وجود دارد که مبالغ بیمه تغییر کنند.

مطلب پیشنهادی : بیمه درمان تکمیلی کارآفرین

چگونه می‌توان هزینه بیمه تکمیلی را دریافت کرد؟

روش اول: در این روش، فرد به مرکز دندانپزشکی مراجعه می‌کند، هزینه خدمات مورد نیاز خود را مشخص می‌کند. سپس به مرکز بیمه رفته و یک معرفی‌نامه برای این مراکز می‌برد. به این ترتیب مبلغ سقف بیمه تکمیلی از خدمات کم شده و از سوی اداره بیمه پرداخت می‌شود.

روش دوم: در این روش، فرد هزینه خدمات دندانپزشکی را پرداخت می‌کند و یک فاکتور معتبر از مراکز خدمات دندانپزشکی طرف قرارداد به اداره بیمه ارائه می‌دهد. بعد از آن هزینه‌ای که مشمول بیمه می‌شود به فرد ارائه می‌شود.

 

الو بیمه ، معرفی بهترین بیمه در همه ی شرکت های بیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *