بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی چه تفاوتی با هم دارند؟

2 سال پیش

بیمه عمر و سرمایه گذاری

فهرست مطالب

مقدمه ای بر بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی

این روزها تمامی افراد جامعه به دنبال راهی برای کاهش هزینه های درمانی خود هستند. بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی، از دسته بیمه هایی به شمار می روند که به شما در کاهش هزینه های درمان کمک می کنند. اما حتما تا به حال با این سوال مواجه شده اید که کدام یک از این دو بیمه برای شما مناسب تر است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید اطلاعاتی در مورد این دو بیمه داشته باشید و با بررسی شرایط این دو نوع بیمه نامه و مقایسه آن ها با نیاز خود، موردی مناسب برای خود انتخاب و خریداری کنید. در ادامه به بررسی نکاتی در مورد بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی می پردازیم تا با آن ها بیشتر آشنا شوید. پس در ادامه ما را همراهی نمایید.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یکی از مهم ترین بیمه های ارائه شده در شرکت های مختلف بیمه به شمار می رود. بسیاری از شرکت های خصوصی و دولتی بیمه این خدمت را به مشتریان خود ارائه می دهند. بیمه عمر دارای پوشش های متنوعی است. پوشش مستمری، پوشش فوت، پوشش از کارافتادگی و… از جمله این پوشش ها محسوب می شوند.

یکی از مهم ترین پوشش های بیمه عمر، پوشش درمان بیماری های خاص می باشد. شما با استفاده از این پوشش بیمه عمر می توانید بیماری های خاص و تعیین شده را درمان کرده و در درمان از این بیمه برای کاهش هزینه ها استفاده کنید.

بیمه عمر،بیمه درمان

بیمه درمان تکمیلی چیست؟

بیمه درمان تکمیلی، ماهیت کاملا متفاوتی با بیمه عمر دارد. در صورتی که شما در مدتی که تحت پوشش بیمه قرار دارید از این بیمه استفاده نکرده باشید، باید بیمه خود را مجددا تمدید کنید. چرا که در صورت عدم استفاده پوشش بیمه شما از بین خواهد رفت.

بیمه درمان تکمیلی به عنوان یک بیمه یک ساله به مشتری ارائه می شود. شما می توانید با استفاده از این بیمه افراد خانواده خود را نیز تحت پوشش قرار دهید. با استفاده از این بیمه می توان هزینه های درمانی متداولی مانند خدمات آزمایشگاه، جراحی، بستری به دلیل بیماری های مختلف، زایمان، هزینه های خریداری دارو و… را تا حد زیادی کاهش داد.

معرفی پوشش های درمانی در بیمه عمر

بیمه عمر از نظر پوشش های درمانی شامل خدمات گسترده ای است. این بیمه بعضی از خدمات پوشش خود را در قالب پوشش های اضافی به مشتریان خود ارائه می دهد. این پوشش ها عبارتند از: غرق شدن، مسمومست به وسیله اسید یا گاز، مبتلا شدن به بیماری های ویروسی و باکتریایی، آسیب دیدن هنگام دفاع شخصی و… از جمله این پوشش ها به شمار می روند.

یعنی شما با دریافت پوشش های اضافی بیمه عمر می توانید در صورت صدمه دیدن با آسیب های ذکر شده، از خدمات بیمه استفاده کرده و هزینه های خود را تا حد زیادی درمان کنید. یکی دیگر از پوشش هایی که با خرید بیمه عمر می توانید به آن دسترسی پیدا کنید، پوشش امراض خاص است. این امراض شامل سکته قلبی و مغزی، جراحی قلب باز، پیوند اعضا، انواع سرطان و… باشد.

بیمه درمان تکمیلی

جدول پوشش های درمانی بیمه عمر در شرکت های مختلف بیمه

بیمه عمر و سرمایه گذاری در شرکت های مختلف بیمه با پوشش های متفاوتی ارائه می شود. در واقع سقف پرداخت خسارت در شرکت های بیمه مختلف متفاوت است. در جدول زیر پوشش بیمه های مختلف در مورد امراض در سال 1400 را برای شما شرح داده ایم.

بیمه ایران پارسیان سامان پاسارگاد کارآفرین ملت خاورمیانه
سقف فوت عادی 1 میلیارد تومان 500 میلیون تومان 1 میلیارد تومان 400 میلیون تومان 500 میلیون تومان 500 میلیون تومان 700 میلیون تومان
سقف فوت در اثر حادثه 200 م ت 500 م ت 1 میلیارد و 500 میلیون تومان 800 م ت 500 م ت 500 م ت 3 برابر سرمایه فوت
غرامت از کارافتادگی 10 سال 10 سال 15 سال ندارد ندارد ندارد ندارد
معافیت حق بیمه دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد
امراض خاص 30 م ت + پوشش سرطان

5 بیماری

150 م ت

5 بیماری

500 م ت

30 بیماری

300 م ت

5 بیماری

500 م ت

21 بیماری

250 م ت

5 بیماری

310 م ت

5 بیماری

درمان تکمیلی ندارد ندارد ندارد 30 میلیون تومان ندارد مطابق اندوخته ندارد
نقص عضو 100 م ت 500 م ت 1 میلیارد تومان 400 م ت 500 م ت 100 م ت 400 م ت

 

معرفی بیماری های تحت پوشش بیمه تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی از نظر پوشش بیماری های مختلف، بسیار گسترده تر از بیمه عمر است. در واقع شما با استفاده از این نوع بیمه می توانید بیماری های مختلفی از جمله خدمات آزمایشگاهی، انواع جراحی، جراحی سرپایی، بیماری های معمولی و… را درمان کنید. در واقع با استفاده از این بیمه نامه، یک دفترچه درمانی دریافت می کنید که با استفاده از آن می توانید هزین های ناشی از بیماری در خود را کاهش دهید.

شما برای درمان بیماری های متداول و معمولی نیز می توانید از بیمه تکمیلی استفاده کرده و هزینه های مربوط به بیماری های مختلف را به راحتی تا حد زیادی کاهش دهید. امروزه بسیاری از افراد برای استفاده از بیمه درمان تکمیلی  و دریافت آن اقداماتی انجام می دهند.

کدام یک بهتر است؟ بیمه درمان تکمیلی و یا بیمه عمر؟

بیمه عمر،بیمه درمان

به طور کلی می توان گفت که شما باید برای خرید بیمه عمر و درمان تکمیلی به نیازهای خود نگاه کنید. بیمه عمر خدمات گسترده ای در صورت فوت، نقص عضو، ار کارافتادگی و… به بیمه شوندگان ارائه می دهد. اما در مورد امراض و بیماری ها، پوشش گسترده ای ندارد و در اکثر موارد، تنها امراض خاص را تحت پوشش قرار می دهد. البته موارد استثنایی نیز وجود دارند.

از آن سو، بیمه تکمیلی پوشش گسترده ای در زمینه درمان بیماری دارد. شما برای انواع بیماری متداول و غیر متداول می توانید از خدمات این بیمه نامه استفاده کنید. این بیمه به صورت یک ساله به مشتریان ارائه می شود. شما می توانید با استفاده از این بیمه، افراد خانواده خود را نیز تحت پوشش بیمه درآورید و هزینه های ناشی از درمان را کاهش دهید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *