طرح شوکا بیمه البرز

9 ماه پیش

بیمه شوکا بیمه البرز

فهرست مطالب

در مورد طرح شوکا بیمه البرز بیشتر بدانیم

مرگ و زندگی انسان دست خداست و هیچ کسی نمی تواند با قطعیت زنده بودن یا سلامتی خود را حتی برای چند ساعت آینده تضمین کند. اما این تمام چالش های موجود برای عمر و زندگی آدمی نیست و گاهی اوقات باید به فکر آینده عزیزانمان پس از مرگ خود باشیم. یا اگر در اثر حادثه ناگهانی یکی از اندام های بدن ما از کار بیفتد، چگونه هزینه درمان و خرجی خانواده را باید تامین کرد. این دغدغه های مهم و اساسی باعث می شود تا انسان به فکر خرید بیمه عمر برای خود یا اعضای خانواده اش بیفتد. به همین خاطر یکی از رایج ترین خدمات بیمه ای در شرکت های بیمه، بیمه عمر و سرمایه گذاری است که البته شرایط استفاده از آن در شرکت ها با یکدیگر فرق می کند.

طرح شوکا بیمه البرز، راهکاری جذاب برای خرید این بیمه نامه است که در این مطلب شرایط استفاده از آن را توضیح خواهیم داد.

معرفی بیمه البرز و طرح شوکا

بیمه البرز جزو قدیمی ترین شرکت های بیمه ای فعال در داخل ایران است که فعالیت خود را از سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شروع کرده است. این شرکت بیمه ای در تیرماه سال 1338 تاسیس شده و تا امروز توانسته خود را به عنوان یکی از شرکت های بیمه ای برتر کشور معرفی کند. کسب رتبه نخست در شفافیت مالی، مشتری مداری و برخورداری از سطح توانگری مالی یک، خود گواه این ادعا است. حتی جالب است بدانید که بیمه البرز اولین شرکت در این حوزه بود که در سال 1388 توانست وارد تابلوی بورس شود.

طرح شوکا بیمه البرز

طرح شوکا بیمه البرز

بیمه البرز خدمات پوشش بیمه عمر را با عنوان بیمه عمر و زندگی به مشتریان ارائه می دهد. در فروردین ماه امسال بود که این شرکت طرح شوکا را برای رفاه حال مشتریان خود تعریف کرد. شوکا در گویش مازندرانی به معنای آهو یا غزال است و اشاره به سرعت این طرح در بازنشستگی فرد بیمه گزار دارد. مبنای این طرح بیمه ای توافقی است که بین شرکت بیمه البرز و بانک مهر ایران صورت گرفته است. بر همین اساس افرادی که فاقد سرمایه کافی برای خرید بیمه عمر هستند، می توانند از بانک مهر ایران یک وام 4 درصدی گرفته و با واریز اقساط وام، از پوشش های بیمه ای این بیمه نامه استفاده کنند.

ویژگی های مهم این بیمه نامه

هدف اصلی طرح شوکا بیمه البرز، به حداقل رساندن دغدغه ی مردم برای تامین آتیه اش است. چون این تفاهم نامه به بیمه گزاران کمک می کند تا با دریافت تسهیلات قرض الحسنه از بانک مهر، از خدمات بیمه زندگی البرز استفاده کنند. تامین آتیه خود یا فرزندان تا سن اشتغال و استفاده از طرح مکمل بازنشستگی از مزایای این خدمت بیمه ای هستند. برای گرفتن این وام نیازی به ضامن نیست و تنها کاری که باید انجام داد، بازپرداخت مرتب اقساط است. پس از دوره 5 ساله، بیمه گزار می تواند در خصوص دریافت مستمری یا استفاده از شرایط انتظار یکی را انتخاب کند.

درخواست مشاوره درباره بیمه شوکا

چرا باید بیمه عمر بخریم؟

به چند مورد از دلایل اصلی استفاده از بیمه عمر و زندگی، در بخش مقدمه اشاره شد. علاوه بر این موارد، برای تامین آتیه فرزندان یا اعضای خانواده، دریافت مستمری در دوران پیری و استفاده ذینفعان از سرمایه فوت فرد بیمه گزار لازم است تا بیمه عمر داشته باشیم.

پوشش های بیمه عمر طرح شوکا

برای آشنایی مخاطبان با پوشش های بیمه زندگی البرز، تعدادی از آنها را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

  • پوشش فوت به هر علت: این پوشش متناسب با حق بیمه بوده و سقف آن 200 میلیون تومان است.
  • پوشش فوت به خاطر حادثه: پرداخت دو برابر سرمایه فوت به ذینفعان فرد بیمه شده ای که بر اثر حادثه فوت کرده
  • پوشش نقص عضو بر اثر حادثه: استفاده تا سقف سرمایه فوت برای نقص عضو ناشی از حادثه
  • پوشش معافیت بازپرداخت وام بیمه گزار: پرداخت تعهدات مانده در تسهیلات فرد بیمه شده ای که فوت کند (تا 10 درصد سرمایه فوت عادی)
  • پوشش علاج ناپذیر بیماری های کشنده: پوشش تا سقف 10 درصد از سرمایه فوت عادی برای افرادی مبتلا به بیماری لاعلاج
  • پوشش نجات زندگی در حادثه مرگبار: پوشش مناسب برای جبران خسارت های ناشی از آتش سوزی، رانندگی یا ابتلا به سرطان فرد بیمه شده
  • امکان دریافت مستمری: دریافت مستمری ناشی از طرح شوکا بیمه البرز پس از مدت پنج ساله

شرایط دریافت مستمری طرح شوکا البرز

در پایان دوره پنج ساله این طرح، فرد بیمه شده می تواند متناسب با یکی از شرایط زیر مستمری خود را به صورت مادام العمر دریافت کند:

  • دریافت مستمری در پایان سال پنجم: متناسب با اقساط پرداختی به شرکت بیمه (مثلا ماهیانه سه و نیم میلیون برای وام 200 میلیونی)
  • دریافت مستمری در پایان سال پنجم با دوره انتظار پنج ساله: دو برابر اقساط پرداختی در پنج سال اول (7 میلیون برای وام 200 میلیونی)
  • دریافت مستمری در پایان سال پنجم با دوره انتظار ده ساله: چهار برابر اقساط پرداختی در پنج سال اول (14 میلیون برای وام 200 تومانی)

میزان وام طرح شوکا

وام طرح شوکا از نوع قرض الحسنه بوده و میزان آن بسته به انتخاب بیمه گزار یکی از مبالغ 50، 100، 150 یا 200 میلیون تومانی است. اقساط این وام هم بر اساس مبلغ آن تعیین خواهد شد. میلغ وام پس از درخواست بیمه گزار به حساب بیمه البرز واریز شده و به همین خاطر نیازی به وثیقه یا سپرده گذاری ندارد.

بیمه شوکا بیمه البرز

 

نحوه گرفتن وام از بانک مهر ایران و استفاده از طرح شوکا

برای استفاده از طرح شوکا بیمه البرز و تسهیلات قرض الحسنه متناسب با این طرح، نیازی به مراجعه به بانک نیست. چون برای استفاده از این وام نیازی به سپرده گذاری نیست و تمامی کارها در شعب بیمه البرز انجام می شود. پس بیمه گزار می تواند با مراجعه به یکی از دفاتر بیمه ای البرز در سطح کشور، تا سقف 200 میلیون در قالب طرح شوکا وام گرفته و مشمول پوشش های بیمه زندگی البرز شود. روش دیگر هم مراجعه به سایت های معتبری همچون الو بیمه است که امکان سفارش آنلاین خدمات بیمه ای را برای مشتریان فراهم کرده اند.

الو بیمه،  سفارش آنلاین شوکا

مراجعه حضوری به نمایندگی های بیمه البرز و پرسش های سوالات متعدد سخت است. حتی اگر فردی خجالتی باشید، بسیاری از سوالات شما در مراجعه حضوری بی جواب می ماند. اما از طرفی هم شما حق دارید تا به عنوان بیمه گزار، از شرایط کامل خدمات بیمه ای و مزایای آن مطلع شوید. سایت الو بیمه، درگاهی آنلاین و معتبر برای فروش خدمات بیمه ای است. کارشناسان این سایت اطلاعات کاملی از شرایط طرح شوکا بیمه البرز و دیگر خدمات بیمه ای به شما می دهند.

پیشنهاد برای مطالعه : طرح مهر ما بیمه ما 

سوالات متداول

1 – نرخ سود وام در طرح شوکا چقدر است؟

این وام از نوع قرض الحسنه بوده و کارمزد آن 4 درصد است.

2 – چه افرادی امکان خرید بیمه نامه طرح شوکا را دارند؟

تمامی تبعه های ایرانی که سن آنها بین 18 سال تا 75 باشد.

3 – اگر بازپرداخت اقساط به موقع انجام نشود، تکلیف چیست؟

بیمه نامه از سوی شرکت بیمه ای بازخرید شده و اقساط تسهیلات از محل تعهدات بازخریدی بیمه نامه انجام می شود.

4 – چه زمانی اجازه دریافت وام اعتبار بیمه نامه را خواهیم داشت؟

پس از باز پرداخت کامل اقساط تسهیلات به بانک

5 – امکان خرید گروهی طرح شوکا بیمه البرز وجود دارد؟

بله. این بیمه نامه را می توان به صورت انفرادی یا گروهی سفارش داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *