مبلغ بیمه عمر مستمری چقدر است؟ + انواع پوشش ها

2 سال پیش

بیمه عمر،بیمه عمر مستمری

فهرست مطالب

چرا بیمه عمر مستمری ؟ 

بیمه عمر خانواده

بیمه عمر مستمری به عنوان یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت های بیمه شناخته می شود. این بیمه با هدف کمک به شما در دوره بازنشستگی و یا کهن سالی تهیه شده است. همانطور که می دانید، شرکت های دولتی نیز به بازنشستگان خود مستمری بازنشستگی پرداخت می کنند. اما این مسئله برای تمامی بازنشستگان انجام نمی شود. بلکه دریافت این مستمری دولتی و سازمانی، دربردارنده پروسه های سخت ادرای است. تحقیقات نشان می دهند که از حدود بیش از 8 میلیون بازنشسته نهادهای دولتی و سازمان تامین اجتماعی، تنها حدود 50 هزار نفر از آنها مشمول دریافت مستمری بازنشستگی شده اند.

اما دریافت بیمه مستمری برای تمامی افراد به راحتی انجام می شود. شما به راحتی و با داشتن شرایطی می توانید این بیمه نامه را دریافت کنید. این بیمه به شما کمک می کند تا در دوران پیری و از کار افتادگی، زندگی راحت تری داشته باشید. در ادامه به بررسی توضیحاتی در مورد این بیمه و انواع پوشش های آن می پردازیم. پس ما را تا پایان کار همراهی کنید.

بیمه مستمری عمر چه مفهومی دارد؟

بیمه عمر مستمری از جمله خدماتی است که توسط بعضی از شرکت های بیمه خصوصی و دولتی به بیمه شوندگان ارائه می شود. این نوع بیمه شامل انواع و پوشش های مختلفی است که شما به نسبت نیاز خود می توانید نسبت به دریافت آن اقدام کنید. در واقع شما با استفاده از این بیمه نامه می توانید پس از بازنشستگی به صورت ماهانه و یا سالانه مستمری دریافت کنید.

معرفی انواع بیمه مستمری

بیمه مستمری انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها کارکردی منحصر به فرد دارند. در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد آن ها خواهیم پرداخت.

  • بیمه مستمری مادام العمر: بیمه عمر مادام العمر، همانطور که از نام آن مشخص است تا پایان عمر از شما حمایت می کند. در واقع شما با دریافت این بیمه نامه و انعقاد قرارداد به مدت معین، می توانید هر ماه اقساط خود را پرداخت کرده و پس از پایان قرارداد، طبق تشخیص خود به صورت سالانه و یا ماهانه مستمری دریافت کنید.
  • بیمه عمر مستمری برای مدت تعیین شده: کارکرد این نوع بیمه مستمری نیز مانند نمونه بالایی است. تنها تفاوت این دو نوع قرارداد، در مدت پرداخت مستمری می باشد. در مورد قبلی، شما مستمری را تا پایان عمر خود دریافت می کردید، اما در این مورد مستمری طبق قرارداد به شما پرداخت می شود. برای مثال اگر در قرارداد 20 ساله باشد، شرکت بیمه موظف است تا 20 سال پس از اتمام قرارداد، به شما مستمری پرداخت کند.
  • بیمه مستمری آنی: این نوع بیمه از جدیدترین خدمات شرکت های بیمه به شمار می رود. با استفاده از این نوع بیمه شما می توانید کل مبلغ قرارداد مستمری را به صورت یکجا پرداخت کرده و پس از مدتی معین از شرکت بیمه به صورت ماهانه یا سالانه مستمری دریافت کنید.

معرفی پوشش های بیمه عمر مستمری

پوشش های بیمه عمر مستمری

بیمه مستمری نیز مانند تمامی دیگر انواع بیمه عمر، پوشش هایی به بیمه شوندگان خود ارائه می دهد. از مهم ترین پوشش های ارائه شده توسط شرکت های بیمه می توان به پوشش فوت اشاره کرد. با استفاده از این پوشش در صورت فوت عادی و یا فوت در اثر حادثه بیمه شونده، میزان اندوخته او (در صورت حادثه به اضافه غرامت) در اختیار ذی نفعان او قرار می گیرد. از دیگر پوشش های این بیمه نامه می توان به پوشش امراض خاص اشاره کرد. این پوشش معمولا به پنج بیماری تعلق می گیرد. سرطان، سکته های قلبی و مغزی، پیوند قلب، جراحی اعضا و… از جمله این بیماری ها به شمار می روند.

پوشش از کار افتادگی و مستمری نیز از دیگر خدمات ارائه شده توسط شرکت های بیمه شمرده می شود. همانطور که در این محتوا گفتیم، در صورت داشتن این پوشش می توانید در صورت از کارافتادگی، مقداری مستمری از شرکت بیمه به صورت ماهانه و یا سالانه دریافت کنید. در صورت نقص عضو نیز بیمه عمر مستمری پوشش های مناسبی به شما ارائه می دهد.

بررسی شرایط دریافت بیمه عمر مستمری

برای دریافت بیمه عمر مستمری نیز مانند دیگر بیمه ها نیازمند داشتن شرایطی هستید. برای مثال یکی از این شرایط، شرایط سنی می باشد. معمولا بیشتر شرکت های بیمه محدوده سنی را از بدو تولد تا 70 سالگی در نظر گرفته اند. البته بدیهی است ممکن است بعضی شرکت ها این محدوده سنی را افزایش دهند. از طرفی مدت قرار داد و مبلغ پرداخت بیمه نامه نیز از دیگر شرایط دریافت بیمه عمر بازنشستگی به شمار می روند. بازه زمانی پرداخت یا همان مدت قرارداد می تواند از 5 تا 30 سال متغیر باشد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که سن بیمه شونده نیز به عنوان معیاری اساسی در پرداخت مستمری برشمرده می شود. چرا که برای مثال یک فرد 60 ساله قاعدتا باید طی مدت زمان کمتری مستمری دریافت کند. بنابراین حتی اگر یک فرد 30 ساله به اندازه همان فرد 60 ساله اندوخته داشته باشد، میزان مستمری او کمتر خواهد بود. چرا که دوره پرداخت مستمری برای فرد 30 ساله قطعا بیشتر است.

بررسی نحوه پرداخت بیمه مستمری عمر

همانطور که گفته شد، شما با خرید بیمه عمر مستمری، ماهانه اقساطی به حساب شرکت بیمه واریز می کنید. این اقساط جمع آوری شده و در پایان قرارداد به عنوان اندوخته شما معرفی می شوند. شما پس از پایان قرارداد می توانید اندوخته خود را به طور کامل دریافت کنید. همچنین می توانید طبق قرارداد بخشی از آن را به صورت ماهانه یا سالانه به عنوان مستمری دریافت نمایید. در این صورت سود سالانه نیز به اندوخته شما تعلق می گیرد و می تواند آن را افزایش دهد.

مبلغ بیمه عمر مستمری چگونه تعیین می شود؟

حال شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که هزینه بهترین بیمه عمر مستمری چگونه تعیین می شود؟ در این مورد باید بگوییم که این هزینه با توجه به ملاک های مختلفی تعیین می شود. مدت قرارداد بیمه نامه، مبلغ پرداخت اقساط به صورت ماهانه، نرخ سود شرکت، میزان افزایش سالانه اندوخته و… از جمله معیارهای اصلی در تعیین هزینه بیمه عمر به شمار می روند.

7 پاسخ

  1. چرا اصل مطلب نمیگید ک فقط توضیحات اضافی میذارید
    هر سایتی رفتم فقط همیم مطالب بود
    چرا جدول دریافت و پرداخت نمیذارید
    اگر مت ۱۰۰ میلیون تومن یکجا برای بیمه مستمری آنی بدم بعد از یکسال ماهانه چقدر به من میدید
    برید سر اصل مطلب
    نام وفامیل کسی که دیدگاه میفرستم برای چی لازم دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *