بیمه عمر زنان خانه دار: بهترین پشتوانه مالی برای بانوان

2 سال پیش

بیمه عمر زنان خانه دار

فهرست مطالب

چرا داشتن بیمه عمر برای زنان خانه دار ضروری است؟

بیمه عمر زنان یا بیمه مستمری زنان امکانی از طرف شرکت های بیمه است که در اختیار زنان خانه دار گذاشته می شود. این روزها بانوان کارمند، معمولا از بیمه های مخصوص شرکت یا محل خدمت خود استفاده می کنند و از این طریق هزینه های درمان و… خود را کاهش می دهند. اما زنان خانه دار از این امکان برخوردار نیستند. بنابراین شرکت های مختلف بیمه تدبیری اندیشیده اند تا زنان خانه دار نیز از این قابلیت بهره مند شوند. در این مقاله در مورد بیمه عمر زنان توضیحاتی به شما خواهیم داد.

بیمه عمر زنان خانه دار چیست؟

بیمه عمر زنان خانه دار، به عنوان یک مبلغ حمایتی و یا پشتوانه مالی برای زنان شناخته می شود. در صورتی که زنان خانه دار از این بیمه استفاده کنند، می توانند در سنین بالا به صورت مناسبی از لحاظ مالی تامین شوند. همچنین زنان خانه دار می توانند از پوشش های این بیمه نیز برای درمان بیماری های مختلف استفاده کنند.

بیمه مستمری زنان نیز امکان دریافت مستمری در کهن سالی را برای زنان فراهم می کند. یعنی با دریافت این پوشش، زنان خانه دار پس از پرداخت اقساط، می توانند به صورت ماهانه یا سالانه مستمری دریافت کنند. بنابراین این مستمری به عنوان یک پشتوانه مالی برای زنان خانه دار عمل می کند.

 

بررسی شرایط بیمه عمر زنان خانه دار تامین اجتماعی

بیمه عمر زنان خانه دار

همانطور که گفته شد، زنان خانه دار امکان برخورداری از خدمات بیمه را ندارند. زنان شاغل با رفتن سر کار معمولا از خدمات بیمه نیز برخوردار می شوند. اما زنان خانه دار، زنانی که سرپرستی یک خانواده را به عهده دارند و دخترانی که پس از پایان تحصیلات خود، نمی توانند شغلی مناسب و دارای بیمه پیدا کنند، از خدمات بیمه عمر زنان برخوردار نیستند.

جالب است بدانید بیمه تامین اجتماعی، به این گروه از زنان نیز خدمات بیمه عمر را ارائه می دهد. البته لازم است شرایطی برای دریافت این بیمه محیا باشد. در واقع خانم های متاهل یا دختران مجرد، می توانند به راحتی و با پرداخت ماهانه اقساط بیمه، خود را تحت پوشش بیمه عمر زنان تامین اجتماعی قرار دهند. حداقل مبلغ ماهانه پرداخت اقساط برای این افراد حدود 50 هزار تومان براورد شده است.

در این صورت و با دریافت بیمه عمر زنان می توانید از پوشش های آن برخوردار شوید. البته برخی از پوشش های بیمه عادی، شامل بیمه زنان خانه دار نمی شود. از جمله این موارد می توان به پوشش زایمان، پوشش ازدواج و… اشاره کرد.

بررسی شرایط سنی لازم برای زنان خانه دار برای دریافت بیمه

لازم است بدانید حداقل سن لازم برای دریافت بیمه عمر زنان 18 سال و حداکثر میزان آن 50 سال است. البته شرکت بیمه تامین اجتماعی برای زنان بالای 50 سال نیز امکان دریافت خدمات بیمه عمر را محیا کرده است. اما آن ها باید برای دریافت این بیمه شامل شرایطی باشند. یعنی به ازای هر تعداد سال بیش از 50، باید از خدمات بیمه شرکت های مختلف استفاده کرده باشند. برای مثال اگر زنی در 57 سالگی اقدام به دریافت بیمه عمر زنان کند، باید 7 سال پیش از آن سابقه دریافت بیمه داشته باشد.

بررسی انواع پوشش های ارائه شده برای بیمه عمر زنان خانه دار

بیمه عمر زنان نیز مانند تمامی بیمه های عمر، شامل پوشش هایی می باشد. از مهم ترین این پوشش ها می توان به پوشش از کار افتادگی اشاره کرد. از دیگر پوشش های ارائه شده پر کاربرد در بیمه عمر زنان، می توان به پوشش مستمری اشاره کرد. این پوشش به عنوان یک پشتوانه مالی قوی برای زن پس از سالخوردگی قلمداد می شود.

در واقع زن با پرداخت اقساط بیمه خود می تواند آن ها را به صورت اندوخته جمع آوری کرده و پس از پایان قرار داد مبلغ اندوخته را به علاوه سود هر ساله، به صورت مستمری ماهانه یا سالانه دریافت نماید. پوشش درمان نیز یکی از پوشش های مهم بیمه عمر زنان به شمار می رود. در این صورت، اگر زن به بیماری یا ناراحتی خاصی دچار شود، برای پرداخت هزینه های درمان می تواند از خدمات بیمه خود استفاده کند.

معرفی بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه عمر مستمری برای زنان خانه دار

همانطور که حتما می دانید، شرکت های بیمه مختلفی خدمات بیمه عمر زنان از نوع مستمری را ارائه می دهند. در بخش های پیش درمورد خدمات بیمه تامین اجتماعی به زنان خانه دار نکاتی را به تفضیل شرح دادیم. اما جالب است بدانید، شرکت هایی مانند بیمه ملت و خاورمیانه نیز خدمات گسترده ای را از نوع بیمه مستمری به زنان ارائه می دهند.

برای مثال بیمه خاورمیانه امکان دریافت بیمه عمر آنی را برای زنان خانه دار فراهم کرده است. در این نوع بیمه عمر زنان باید حق بیمه به صورت آنی و یکجا پرداخت شود. پس از یک سال، زن می تواند مبلغ پرداخت شده خود را به صورت مستمری دریافت نماید. در صورتی که بیشتر قصد استفاده از خدمات درمانی بیمه عمر زنان را دارید نیز می توانید از بیمه ملت استفاده کنید.

شرکتهای بیمه عمر

معرفی مدارک لازم برای دریافت بیمه عمر زنان

بدیهی است برای دریافت بیمه عمر زنان باید مدارکی تهیه کنید. در صورتی که قصد مراجعه به بیمه تامین اجتماعی را داشته باشید این مدارک به شرح زیر می باشند:

  • اصل و فتوکپی برابر با اصل شناسنامه از تمامی صفحات
  • اصل و کپی برابر با اصل کارت ملی
  • 2 قطعه عکس 3*4 از شخص بیمه شونده
  • دریافت و تکمیل فرم بیمه نامه زنان خانه دار

با ارائه این مدارک می توانید به راحتی بیمه عمر زنان از بیمه تامین اجتماعی را دریافت کنید. البته سایر شرکت های بیمه نیز به مدارک خاصی نیاز ندارند. تنها کافی است ضمن ارائه این مدارک، مدارک شناسایی ذی نفعان خود را نیز به شرکت بیمه مورد نظر خود ارائه کنید.

نحوه خرید بیمه عمر زنان

برای خرید بیمه عمر زنان می توانید از دو روش خرید حضوری و اینترنتی اقدام نمایید. برای خرید این بیمه نامه تنها کافی است با ارائه مدارک مربوطه به نمایندگی های شرکت بیمه مراجعه کنید. همچنین می توانید به سایت های ارائه دهنده خدمات بیمه مراجعه کنید و بیمه خود را به صورت اینترنتی دریافت کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *