بیمه درمان تکمیلی برای شرکتهای کوچک ( زیر ۵۰ نفر )

2 سال پیش

بیمه درمان تکمیلی

فهرست مطالب

این روزها بسیاری از شرکت ها برای بیمه کردن کارمندان یا کارکنان خود از بیمه درمان تکمیلی گروهی استفاده می کنند. همانطور که می دانید خدمت بیمه یکی از مهم ترین نیازهای کارمندان محسوب می شود. کارمندان مختلف ترجیح می دهند در شرکت هایی مشغول به کار شوند که بیمه درمان به آن ها ارائه می دهند. در این متن قصد بررسی نکاتی در مورد بیمه درمان گروهی از نوع تکمیلی را داریم. پس تا پایان متن همراه ما باشید.

بیمه درمان تکمیلی شرکتی

معرفی پوشش های بیمه درمان از نوع شرکتی

همانطور که گفته شد امروزه بسیاری از شرکت های فعال در کشور برای بیمه کردن کارمندان خود از بیمه درمان تکمیلی شرکتی استفاده می کنند. البته باید توجه داشته باشید که تنها شرکت هایی با بیش از  عدد کارمند می توانند از این خدمات استفاده کنند. حال برای این که با خدمات و شرایط این بیمه بیشتر آشنا شوید، پوشش های آن را برای شما به طور کامل شرح خواهیم داد.

پوشش های جراحی، بستری در بیمارستان، ویزیت پزشک، خرید دارو، آزمایش، سونوگرافی، رادیولوژی، زایمان، دندان پزشکی و… از مهم ترین پوشش های بیمه درمان تکمیلی به شمار می روند. البته پوشش زایمان به کارکنان متاهل تعلق می گیرد. پس در صورتی که تعداد بالایی از کارمندان شما متاهل باشند، بهتر است حتما پوشش زایمان را جزء پوشش های بیمه شرکت خود لحاظ کنید. شما می توانید به راحتی هر یک از پوشش های مد نظر خود را به بیمه درمان تکمیلی اضافه کنید.

به علاوه پوشش های دیگری مانند هزینه ایاب و ذهاب آمبولانس، هزینه خرید لوازمی مانند سمعک و… نیز می توانند از پوشش های بیمه درمان تکمیلی به شمار روند. این پوشش ها را می توانید طی توافق با شرکت بیمه مذبور به قرارداد خود اضافه نمایید. برخی از پوشش ها نیز مانند پوشش جراحی های زیبایی و پلاستیک، به هیچ وجه جزء پوشش های بیمه درمان تکمیلی قرار نمی گیرند. به این موارد در اصطلاح استثنائات گفته می شود.

معرفی استثنائات بیمه تکمیلی

همانطور که گفته شد، برخی از موارد به هیچ وجه در دسته پوشش های بیمه درمان تکمیلی گروهی قرار نمی گیرند. در ادامه این موارد را به شما معرفی خواهیم کرد.

دسته اول جراحی های زیبایی و پلاستیک می باشند. تمامی جراحی های زیبایی و پلاستیک اعم از عمل جراحی بینی، زاویه سازی فک، اسلیو معده و… در صورتی که فاقد جنبه های درمانی باشند، جزء این دسته از جراحی ها به شمار می روند. به علاوه مواردی دیگری همچون ترک اعتیاد، اجاره اتاق خصوصی در بیمارستان، اختلالات مادرزادی، اختلالات ناشی از تشعشعات هسته ای، اختلالات روانی، معلولیت و… نیز از دیگر گزینه های استثنائات بیمه درمان تکمیلی به شمار می روند.

مطالب پیشنهادی:بیمه درمان بیمه سامان

برای دریافت بیمه درمان تکمیلی باید چه مدارکی تهیه کرد؟

برای دریافت بیمه درمان یک شرکت، ابتدا باید آمار آن شرکت را استخراج کنید. این آمار شامل زمینه فعالیت شرکت، تعداد کارکنانی که قرار است تحت پوشش بیمه قرار گیرند و… می باشد. سپس باید مراحل تنظیم قرار داد را انجام دهید. در این مرحله شما با بررسی پوشش های مختلف بیمه درمان شرکتی، موارد مناسب و مورد نیاز برای خود را انتخاب کرده و به قرارداد خود اضافه می کنید. در نهایت برای دریافت بیمه درمان تکمیلی باید اطلاعات لازم برای شناسایی افرادی که قصد قرار گرفتن تحت پوشش بیمه را دارند نیز در اختیار شرکت بیمه مربوطه قرار دهید.

این اطلاعات شامل فتوکپی شناسنامه و کارت ملی، مدرم بیمه پایه و… می باشند. به علاوه پس از دریافت مدراک شناسایی لازم است که هر یک از کارکنان فرم مربوط به دریافت بیمه را پر کنند. در صورت انجام این مراحل و پرداخت حق بیمه شما می توانید بیمه درمان تکمیلی مربوط به شرکت خود را دریافت نمایید.

مدارک لازم برای دریافت خسارت

البته باید توجه داشته باشید که برای دریافت خسارت پوشش بیمه درمان نیز نیاز به مدارکی دارید. در واقع شرکت بیمه با بررسی مدارک شما و تایید صحت آن ها ترتیبی می دهد که خسارت مورد نظر به حساب بیمه شونده واریز شود. صورت حساب بیمارستان به عنوان یکی از مهم ترین مدارک برای دریافت خسارات بیمه به شمار می رود. این مورد در صورت بستری شدن مورد نیاز است. اما در صورتی که فقط به پزشک مراجعه کرده اید، نسخه درمانی پزشک به عنوان مدرک کفایت می کند. برای دریافت هزینه های مربوط به دارو نیز می توانید نسخه دارو را به شرکت بیمه ارائه کرده و هزینه های مربوط به آن را دریافت کنید. البته باید توجه داشته باشید که این نسخه ها باید دارای مهر پزشک و تاریخ اعتبار باشند.

در بعضی موارد نیز شما برای آزمایش خون، رادیولوژی، سونوگرافی و… به مراکز درمانی مراجعه می کنید. در این موارد نتیجه آزمایش یا صورت حساب پرداخت شما می تواند به عنوان مدرک لحاظ شود. به علاوه شما برای دریافت خسارت از شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه درمان تکمیلی باید مدارک شناسایی خود مانند بیمه نامه، شناسنامه، کارت ملی و… را نیز در اختیار شرکت بیمه مربوطه قرار دهید. با ارائه این مدارک می توانید اقداماتی فراهم کنید تا خسارت بیمه خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

بیمه درمان تکمیلی

آیا شرکت های زیر ۵۰ نفر نیز امکان خرید بیمه تکمیلی را دارند؟

همانطور که در ابتدای محتوا ذکر شد، شرکت هایی که کمتر از ۵۰ نفر پرسنل دارند، نمی توانند در حالت عادی بیمه درمان شرکتی دریافت کنند. البته در سال های اخیر و با توجه به افزایش نیاز جامعه به پوشش بیمه، تمهیداتی اندیشیده شده تا شرکت های با کمتر از ۵۰ نفر پرسنل نیز زمینه دریافت بیمه درمان تکمیلی شرکتی را داشته باشند.

برای استفاده از این امکان باید شرکت شما دارای حداقل 15 کارمند باشد. در صورت داشتن این شرایط می توانید با شرکت بیمه مورد نظر خود وارد مذاکره شده و با بستن یک قرارداد دو طرفه زمینه خرید بیمه درمان تکمیلی گروهی برای کارکنان و پرسنل شرکت خود را فراهم کنید. امید است اطلاعات و داده های ارائه شده زمینه آشنایی شما مخاطب عزیز با بیمه درمان تکمیلی شرکتی و نحوه دریافت و مزیت های بیشمار آن را فراهم کرده باشد.

شرکتهایی که کمتر از ۵۰ نفر بیمه شده دارند می توانند از شرکتهای بیمه که بیمه درمان برای اینگونه شرکتها ارائه می کنند  از جمله بیمه آسماری استفاده کنند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *