بیمه عمر و سرمایه گذاری و انواع آن

2 سال پیش

بیمه عمر و سرمایه گذاری

فهرست مطالب

در مورد بیمه عمر بیشتر بدانیم 

بیمه عمر و سرمایه گذاری از جمله خدماتی از شرکت های بیمه محسوب می شود که آینده شما را تضمین می کند. این نوع بیمه امکانات و مزیت های خارق العاده ای در اختیار شما بیمه گزار محترم، قرار می دهد. با استفاده از این بیمه نامه می توانید تا حد زیادی آینده خود و اطرافیان خود را تضمین کنید.

بیمه عمر و سرمایه گذاری در هنگام شرایط و بیماری های سخت به کمک شما می آید. موقع از کارافتادگی و بازنشستگی نیز می توانید از این نوع بیمه استفاده کنید. از طرفی در صورت وقوع حادثه منجر به فوت نیز، سرمایه شما به اطرافیانتان خواهد رسید. به علاوه با وجود تمامی این مزایا، شما می توانید با خرید بیمه عمر، زمینه دریافت وام با بهترین شرایط را نیز برای خود فراهم کنید.

در این مقاله به بررسی و معرفی انواع بیمه عمر می پردازیم. شما با آشنایی با این انواع بیمه، می توانید مورد مناسب را برای خود انتخاب کرده و خریداری کنید. پس جهت آشنایی با انواع بیمه عمر و سرمایه گذاری ما را گام به گام همراهی کنید.

بیمه عمر

انواع بیمه عمر و سرمایه گذاری

یکی از راه های دسته بندی انواع بیمه عمر و سرمایه گذاری نوع شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه می باشد. همانطور که می دانید، این روزها شرکت های مختلف بیمه در ایران مشغول به فعالیت هستند. بعضی از این شرکت ها دولتی و برخی دیگر خصوصی هستند. تقریبا تمامی این شرکت های بیمه خدمات بیمه عمر را نیز به بیمه گزار ارائه می دهند. از جمله مهم ترین این شرکت ها می توان به شرکت بیمه ایران، شرکت بیمه پارسیان، شرکت بیمه پاسارگاد، شرکت بیمه رازی و… اشاره کرد.

بررسی انواع بیمه عمر از نظر شرایط

بیمه عمر از نظر شرایط نیز شامل انواع مختلفی است. در ادامه در مورد این نوع بیمه ها توضیحاتی خواهیم داد:

  • بیمه عمر به شرط فوت: این نوع بیمه عمر تحت عنوان بیمه عمر زمانی شناخته می شود. طبق این نوع بیمه، در صورتی که فرد حین داشتن این بیمه نامه فوت شود، سرمایه ای که تا آن هنگام در بیمه نامه اندوخته، به ذی نفعان او تعلق می گیرد.
  • بیمه عمر به شرط حیات: این نوع بیمه عمر و سرمایه گذاری در اصلاح بیمه تمام عمر نام دارد. در صورت داشتن بیمه تمام عمر، در صورت فوت بیمه شونده، سرمایه اندوخته او به ذی نفعان تعلق می گیرد.
  • بیمه عمر از نوع مانده بدهکار انفرادی: در صورتی که فرد حین پرداخت اقساط وام بانک ها و… فوت نماید می تواند از این نوع بیمه عمر و سرمایه گذاری استفاده کند. همانطور که می دانید، در صورتی که فرد حین پرداخت وام فوت کند، پرداخت مابقی اقساط وام، به عهده فرزندان او می باشد. اما با داشتن این بیمه نامه، شرکت بیمه تعهد دارد که مابقی اقساط متوفی را پرداخت کند.

معرفی انواع بیمه عمر و سرمایه گذاری از نوع بازنشستگی

یکی از مهم ترین انواع بیمه عمر، بیمه بازنشستگی می باشد. این بیمه این امکان را به شما می دهد که پس از بازنشستگی، یک مستمری یا حقوق ماهانه دریافت کنید. در واقع اندوخته ای که شما طی پرداخت اقساط ذخیره می کنید، پس از پایان دوره، به عنوان مستمری به شما پرداخت خواهد شد. با خرید بیمه عمر از این نوع، می توانید خیال خود از دوران کهنسالی راحت کنید.

بیمه عمر و بازنشستگی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود. بیمه مستمری آنی و مادام العمر از جمله انواع این بیمه عمر به شمار می روند. امروزه بسیاری از شرکت های بیمه این دو خدمت را در کنار خدمات گسترده خود به مشتری ارائه می دهند.

بیمه عمر فرزندان و کودکان

بیمه عمر کودکان

از دیگر انواع بیمه عمر و سرمایه گذاری می توان به بیمه عمر برای کودکان و فرزندان اشاره کرد. پدر و مادرها می توانند با خرید این بیمه عمر برای فرزندان خود تا حد زیادی آینده آن ها را بیمه کنند. اگر از سنین ابتدایی این بیمه را برای کودک خود خریداری کنید، می توانید ترتیبی دهید که قرارداد پس از 25 یا 30 سال تمام شود. در این صورت کودک پس از رسیدن به شرایط ازدواج و… می تواند از امکانات این بیمه استفاده کند.

بیمه تامین آتیه خانواده

در صورت خرید بیمه عمر، می توانید آینده خانواده خود را تا حد زیادی تضمین کنید. در این صورت پس از فوت بیمه شونده، سرمایه اندوخته او به ذی نفعانش تعلق می گیرد. این سرمایه اندوخته می تواند به عنوان یک حمایت مالی برای آینده خانواده در نظر گرفته شود.

بیمه عمر زنان خانه دار

یکی دیگر از انواع بیمه عمر و سرمایه گذاری، بیمه عمر زنان خانه دار شناخته می شود. همانطور که می دانید، زنان خانه دار نیز مانند تمامی اقشار جامعه ممکن است درگیر حوادثی شوند. پس بهتر است با خرید یک بیمه عمر مناسب برای این افراد، نگرانی حاصل از وقوع حادثه را به حداقل کاهش داد.

مزیت های خرید بیمه عمر

از مزیت های خرید بیمه عمر می توان به حمایت مالی خانواده پس از فوت بیمه شونده، امکان دریافت وام با توجه به سرمایه اندوخته شده، پرداخت اقساط بانک ها پس از فوت بیمه شونده و… اشاره کرد. همچنین این بیمه نامه شرایط دریافت مساعدت مالی هنگام بیماری های خاص را نیز برای شما فراهم می کند. در واقع شما با توجه به نوع بیمه ای که انتخاب می کنید از مزایای ویژه ای برخوردار خواهید شد.

پوشش های بیمه عمر

پوشش های بیمه عمر

پوشش های بیمه عمر و سرمایه گذاری شامل طیف گسترده ای هستند. پوشش فوت یکی از اصلی ترین پوشش های این بیمه به شمار می رود. در کنار این پوشش، پوشش درمان امراض خاص، نقص عضو، از کار افتادگی، بازنشستگی و… از دیگر پوشش های این نوع بیمه به شمار می روند.

معرفی خدمات انواع شرکت بیمه عمر و سرمایه گذاری

در جدول زیر، می توانید از خدمات مختلف ارائه شده در مهم ترین شرکت های ارائه دهنده   آگاه شوید.

انواع خدمات بیمه ایران انواع خدمات بیمه سامان انواع خدمات بیمه پاسارگاد
بیمه عمر و سرمایه گذاری ایران بیمه عمر و پس انداز تامین آتیه
بیمه عمر مان ایران بیمه عمر طرح امراض بیمه عمر مستمری
بیمه عمر سپاس ایران بیمه عمر کودکان و زنان خانه دار

 

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *