چگونه بهترین بیمه درمان تکمیلی را انتخاب کنیم؟

2 سال پیش

بیمه درمان

فهرست مطالب

چرا بهتر است بیمه درمان داشته باشیم؟

داشتن بیمه درمان تکمیلی یکی از مهم ترین چالش هایی است که این روزها خیلی از افراد به دنبال آن هستند. حتما شما هم بارها به فکر خرید بیمه تکمیلی برای کاهش هزینه های درمانی خود افتاده اید و قصد خرید آن را داشته اید. در این مرحله نیاز دارید که با بررسی ویژگی های انواع مختلف بیمه و پوشش های آن، بهترین بیمه درمان را برای خود انتخاب نمایید. در این مقاله به بررسی ویژگی های این بیمه نامه ها برای تشخیص بهترین آن ها خواهیم پرداخت. پس در ادامه همراهمان باشید.

بیمه درمان تکمیلی

مسئله قیمت بیمه های درمانی مختلف

یکی از مهم ترین ملاک ها در تشخیص بهترین بیمه درمان، مسئله قیمت آن است. این روزها و با توجه به شرایط اقتصادی، افراد ترجیح می دهند با صرف هزینه ای کم، بیمه ای مناسب برای خود خریداری کنند. در واقع یکی از مهم ترین ملاک ها در تعیین بهترین بیمه درمان، قیمت مناسب آن می باشد. البته باید به این مسئله دقت کنید که هیچ ارزانی ای بی دلیل نیست.

ارزان بودن بیمه درمان معمولا از کیفیت آن می کاهد. در واقع بیمه های ارزان تر، معمولا دارای پوشش های کمتری هستند. بنابراین بهتر است علاوه بر قیمت، مسئله کیفیت بیمه خود را نیز در نظر بگیرید. برای مثال در صورتی که از خدمات بیمارستانی، دندان پزشکی و… بیشتر استفاده می کنید. بهتر است پوشش بیمه خود را از این لحاظ افزایش دهید. در واقع باید ابتدا نیاز خود را در نظر گرفته و سپس متناسب با نیاز خود، پوشش های مناسب را انتخاب کرده تا بتوانید علاوه بر کیفیت مناسب، بیمه خود را با قیمت متوسطی خریداری کنید.

بهترین بیمه درمان از نظر مدت زمان انتظار

یکی دیگر از ملاک های تعیین بهترین بیمه درمان، دوره انتظار آن می باشد. برای مثال دوره انتظار زایمان یکی از این موارد به شمار می رود. باید دقت داشته باشید که مدت انتظار زایمان برای افرادی که بیمه خود را به صورت انفرادی خریداری کرده اند تا 9 ماه می باشد. اما برای بیمه های تکمیلی گروهی این مدت انتظار یا همان استراحت کاهش خواهد یافت. برای مثال برای شرکت هایی که بین 250 تا 1000 نفر کارمند دارند حدود 6 ماه تعیین می شود. شرکت های با بیش از 1000 کارمند نیز معمولا انتظار سه ماهه به کارمندان خود اختصاص می دهند.

از دیگر موارد دوره انتظار می توان به عمل های جراحی مختلف و دوران نقاهت آن ها اشاره کرد. این سقف در شرکت های بیمه معمولا تا 3 ماه تعیین شده است. بنابراین باید دقت کنید که برای خرید بهترین بیمه درمان نیاز دارید که تمامی این موارد را در نظر گرفته و سپس نسبت به خرید بیمه نامه ای مناسب اقدام کنید.

البته لازم است مسئله فرانشیز حق بیمه را نیز در نظر بگیرید. باید توجه داشته باشید که معمولا کلیه حق بیمه توسط شرکت های بیمه پرداخت نمی شود و پرداخت جزئی از آن به عهده بیمه شونده است که به آن فرانشیز می گویند.

مطالب پیشنهادی: بیمه درمان سامان و بیمه درمان برای شرکتهای کوچک

تعداد مراکز درمانی و شعبات تحت پوشش شرکت بیمه

هنگام خرید بهترین بیمه تکمیلی درمان باید  تعدادمراکز درمانی مربوط به شرکت بیمه در سطح شهر و شعبات آن دقت کنید. بدیهی است هرچه تعداد شعبات و مراکز درمان شرکت بیمه مورد نظر شما در سطح محل زندگیتان بیشتر باشد مزیت های زیادی برای شما به همراه دارد. برای مثال، دسترسی به مراکز و شعبات راحت تر خواهد شد و شما به سرعت می توانید روال اداری کارهای خود را طی کنید. از طرفی گسترش مراکز درمانی و شعبات شرکت مورد نظر، نشان دهنده اعتبار و تضمین بالای آن شرکت بیمه است. بنابراین می توانید خیال خود را از بابت شرکت بیمه و خدمات مربوط به آن راحت کنید.

بهترین بیمه درمان از نظر پوشش دندان پزشکی

این روزها یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه ما مشکل دهان و دندان است. طیق آمار و اطلاعات جمع آوری شده، مراجعه به دندان پزشکی جزء پر مخاطب ترین درمان ها محسوب می شود. بنابراین هنگام خرید بیمه درمان باید به پوشش دندان پزشکی آن دقت بیشتری کنید. باید حتما بیمه تکمیلی درمان را به نحوی انتخاب کنید که مشکلات احتمالی دندان شما را به طور کامل تحت پوشش قرار دهد.

بهترین بیمه درمان از نظر پوشش زایمان

یکی دیگر از هزینه های درمانی که خوشبختانه این روزها در کشور ما در رده بالایی قرار دارد، هزینه زایمان طبیعی و سزارین است. بنابراین اگر متاهل هستید بهتر است حتما حین دریافت بهترین بیمه درمان تدبیری بیندیشید که بهترین پوشش زایمان را برای خود انتخاب کنید. به علاوه اگر شاغل هستید باید به مسئله مدت انتظار زایمان نیز دقت کنید تا با در نظر گرفتن شرایط کلی نسبت به خرید بیمه نامه ای مناسب و به صرفه اقدام نمایید. البته باید دقت کنید که در سال های اخیر شرکت های بیمه امکان استفاده انفرادی از خدمات زایمان را نیز برای شما فراهم کرده اند. به این ترتیب می توانید با استفاده از این امکان هزینه های خود را تا مدت زیادی کاهش دهید.

بیمه درمان و حوادث

بیمه مناسب برای مشاغل آزاد

همانطور که گفته شد، بیمه درمان تکمیلی بیشتر برای افراد سازمانی و شرکتی مورد استفاده قرار می گیرد. البته لازم است بدانید که امکان استفاده از بهترین بیمه درمان برای افراد دارای مشاغل آزاد نیز فراهم شده است. همچنین لازم نیست به هیچ وجه نگران کمبود پوشش ها و امکانات این بیمه برای مشاغل آژاد نیز باشید چرا که کیفیت این بیمه برای افراد سازمانی با افراد دارای مشاغل آژاد هیچ تفاوتی نخواهد داشت و شما به راحتی و با صرف هزینه ای مناسب می توانید از خدمات گسترده ای برخوردار شوید و از این طریق هزینه های مربوط به درمان خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

خلاصه و جمع بندی

با توجه به مطالبی که ذکر شد، می توان گفت که خرید بهترین بیمه درمان نیازمند بررسی ملاک های مختلفی است. از مهم ترین این ملاک ها می توان به قیمت بیمه نامه، پوشش های آن، مدت انتظار بیمه، توانایی پوشش دندان پزشکی و زایمان و… اشاره کرد. سپس با در نظر گرفتن شرایط خود می توانید بیمه مناسبی برای خود انتخاب کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *